کیفیت مرغ ایرانی از برزیلی و ترک بیشتر است

کیفیت مرغ ایرانی از برزیلی و ترک بیشتر است
رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: مرغ ایرانی کیفیت بالاتری را در قیاس با مرغ برزیلی و ترکیه‌ای دارد و به همین دلیل تقاضا برای گوشت مرغ ایرانی در منطقه بیشتر از دیگر کشورهای صادرکننده است.
محمد یوسفی با ابراز گلایه از عدم حمایت کافی از تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ اظهار کرد: توقف صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ در زمان افزایش قیمت موجب ضرر و زیان به به بدنه تولید می‌شود چراکه تولید کنندگان برای استمرار تولید و صادرات خود برنامه‌ریزی می کنند که با اخذ چنین تصمیماتی صدمه مالی زیادی به تولید کننده تحمیل می‌شود و در عین حال انگیزه خود را برای تولید از دست می‌دهند.
وی ادامه داد: انتظار است دولت برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدتی را در راستای استمرار تولید و صادرات داشته باشد چراکه اگر تولید کنندگان از تولید دست بکشند چرخه اقتصادی کشور با بحرانی شدیدی روبرو می‌شود.
یوسفی تاکید کرد: دولت باید برنامه‌ریزی دقیقی برای رسیدن به تعادل بین بازار داخل و صادرات مستمر داشته باشد به طوری که تولیدکنندگان و صادرکنندگان بتوانند نیاز کشورهای متقاضی را در زمان مقرر برطرف کنند.
رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ در بسته‌بندی قابل استاندارد و قابل قبولی انجام می‌شود، گفت: سازمان دامپزشکی و معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نظارت خوبی بر سیر تولید این محصولات دارد.
یوسفی با اشاره به مجهز بودن کشتارگاه‌های ایران گفت: مرغ ایرانی کیفیت بالاتری را در قیاس با مرغ برزیلی و ترکیه‌ای دارد به همین دلیل تقاضا برای گوشت مرغ ایرانی بیشتر از سایر کشورهاست.
یوسفی با بیان اینکه تخم‌مرغ در کل دنیا، کالای صادراتی محسوب نمی‌شود و هر کشوری تامین کننده نیاز غذایی خود است، اظهار کرد: چون کشورهای همجوار ایران توانایی تامین تخم‌مرغ کشور خود را ندارند، ایران توانسته در این امر حرفی برای گفتن داشته باشد.
رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اهمیت صادرات در ارز آوری کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌سازی ایران در تولید جوجه یک روزه باید از این موقعت استفاده بهینه‌تری شود.
یوسفی ادامه داد: باید سعی شود در صنعت گوشت مرغ بهره‌وری را بالا برد؛ به طوری که تولیدکنندگان به جای کاهش تولید، تشویق به افزایش تولید باکیفیت شوند.
وی با اشاره به قابلیت ایران در تولید گوشت مرغ گفت: دولت باید حمایت خود را از این بخش افزایش دهد؛ به طوری که هم نیازهای داخل کشور و هم نیاز کشورهای همسایه را تامین کنیم.

 
نظرات شما
  •  

    کاله گفت : ۹۳/۰۳/۰۸

    هورمون؟! یه چیزی بگید که بگنجه!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com