کیفیت داروها مورد تأیید دانشکده‌های معتبر است

کیفیت داروها مورد تأیید دانشکده‌های معتبر است
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور از صرفه‌جویی بیش از 750 هزار دلاری ارز به‌دنبال تولید سه قلم داروی طیور در کشور خبر داد.
مصطفی عزیزیان با اعلام این مطلب گفت: سه داروی فلورفنیکول، فوسوماتیک کلسیم و تولترازوریل که پیش از این از محل واردات به کشور تأمین می‌شد، اکنون در داخل به‌صورت انبوه تولید می‌شود.
وی با اشاره اینکه یک قلم از سه قلم داروی تولیدشده، ماده اولیه دارویی به‌شمار می‌آید، افزود: فلورفنیکول تا پیش از این به‌صورت 100 درصد ابتدا از کشورهای غربی و سپس از چین به ایران وارد می‌شد که هم‌اکنون با ظرفیت تولید 100 تن در کشور می‌تواند کلیه نیاز تولیدکنندگان داخلی را تأمین کند.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: این ماده اولیه برای تولید آنتی‌بیوتیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عزیزیان ادامه داد: دو قلم داروی دیگر که به‌صورت محصول نهایی هستند، شامل یک مورد داروی آنتی‌بیوتیک و یک محلول خوراکی ضدانگل است.
وی تصریح کرد: داروی تولترازوریل که یک داروی ضدکوکسیدوز است تا پیش از این از کشور آلمان وارد می‌شد که با پشت سر گذاشتن کلیه مراحل قانونی و صدور پروانه تولید، از این پس شاهد تولید آن در داخل کشور خواهیم بود.
این مقام مسئول کیفیت داروهای تولیدشده داخل را قابل قبول خواند و یادآور شد: این داروها پس از انجام آزمایشات لازم و تأیید دانشکده‌های معتبر داروسازی کشورمان، به مرحله تولید رسیده‌اند و از لحاظ کیفیت در جایگاه قابل قبول و خوبی قرار دارند.
عزیزیان تأکید کرد: هر سه قلم داروی تولیدشده داروهای مخصوص طیور هستند و تولیدکنندگان صنعت طیور می‌توانند از این داروهای تولید داخل با اطمینان خاطر استفاده کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com