کیفیت بالای مرغ سبز نسبت به مرغ معمولی

کیفیت بالای مرغ سبز نسبت به مرغ معمولی
عظیم حجت مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درخصوص تولید مرغ ارگانیک در کشور اظهار داشت: در واقع تنها مرغ سبز در کشور تولید شده و تولید مرغ ارگانیک که مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشور باشد، نداریم و با توجه به شرایط آب و هوایی عمدتاً تولید مرغ سبز در استان‌های شمالی کشور صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به برنامه اتحادیه برای افزایش تولید مرغ سبز گفت: برنامه استفاده پروبیوتیک ها در تولید مرغ سبز در کشور شروع شده زیرا این امر می‌تواند تأثیر به سزایی در افزایش تولید محصول داشته باشد و از طرفی هفته آینده در این زمینه سمیناری به سبک عمومی برگزار خواهد شد.
حجت در ادامه گفت: در حال حاضر مرغ‌هایی که به صورت بسته بندی در سطح کشور عرضه می‌شوند از استاندارد کافی برخوردار هستند اما مرغ‌های سبز به سبب جوان بودن، کاهش مصرف دارو و مدت کوتاه دوره پرورش از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
مدیرعامل مرغداران گوشتی با اشاره به قیمت مرغ‌های سبز تصریح کرد: هزینه‌های نگه داری مرغ‌های سبز نسبت به مرغ‌های معمولی بالاتر است اما این اختلاف قیمت واقعی نیست زیرا باید کمتر از رقم فعلی باشد.
 
نظرات شما
  •  

    رها‏شده‏ازصنعت‏مرغداری گفت : ۹۴/۰۸/۱۳

    برای‏ ‏شادی‏ ‏روح‏ ‏مرغداران‏ ‏از‏ ‏جان‏ ‏گذشته‏ ‏الفاتحه‏ ‏صنعت‏ ‏مرغداری‏ ‏از‏ ‏بین‏ ‏رفت

    پاسخ...
  •  

    دکتر فرزان سلیمانی گفت : ۹۸/۰۸/۱۰

    پرورش مرغ ارگانیک، تفاوت های زیادی با پرورش مرغ سبز دارد.
    بهتر بود بجای بکارگیری " مرغ سبز" از واژه " مرغ بدون آنتی بیوتیک استفاده میگردید.
    اما مرغ ارگانیک، دارای شرایط پرورشی بسیار متفاوتی میباشد که خود مقال کاملا مفصل خود را دارد.
    در ایران ما نیز می‌توانیم مرغ ارگانیک را پرورش دهیم، کافیست کمر همت رادر این راستا ببندیم. اتفاقاًدر مورد پرورش مرغ ارگانیک با حمایت‌های جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی، زمینه بسیار خوبی می‌تواند در اشتغالزایی بوجود آورده شود.
    در مورد مرغ سبز اینکه صرفا پرورش اینچنین مرغان در شمال کشور، میسر میباشد، نمی‌توان این مورد را پذیرفت. زیرا بوجود آوردن ومهیا وتامین هوای پاک گله بدست پرورش دهنده صورت می‌گیردکه با رعایت و داشتن آگاهی های فنی در اینمورد می‌توان به هوای پاک گله دستیابی نمود.
    کوتاه بودن طول دوره پرورش، موجب هزینه های کمتر باید باشد، واینکه در سه دوره نمونه گیری ها، از لحاظ مصرف آنتی بیوتیک در گله مرغ سبز، قطعاً بایستی از این لحاظ با عدم مصرف آنتی بیوتیک مواجه گردیم، لذا بجای مصرف کم آنتی بیوتیک در گله، باید گفت در این نوع مرغان آنتی بیوتیکی نبایستی مورد استفاده قرار گیرد، که در این خصوص عدم مصرف هر نوع کوکسیدیوستات ها از مهمترین ها بحساب می‌آید. جیره غذایی مخصوص مرغ سبز نیز از دیگر نکات قابل لحاظ در تایید این مرغان میباشد.
    به نظر می‌رسد درراستای اطلاع رسانی به مصرف کننده، درتاییدیه مرغ سبز، بعد از کشتار موارد لحاظ گردیده در پرورش این نوع مرغان بروی بسته بندی ها قید گردد، تا بدین صورت مصرف کننده از تفاوت قیمت، همچنین از کیفیت مرغ ونیز ارزش غذایی آن مطلع گردند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com