کنترل واردات دام زنده در دنیا مشکل شده است

کنترل واردات دام زنده در دنیا مشکل شده است
والات در اختتامیه بیست و هفتمین اجلاس منطقه‌ای آسیا، اقیانوسیه و خاور دور سازمان جهانی بهداشتی دام در پاسخ که کنترل بیماری‌ها با عدم کنترل واردات دام زنده سخت است و قوانین بین‌المللی باید وضع شود، گفت: تمام کشورها عضو این سازمان نبوده و برخی از آنها استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند و به این دلیل کنترل واردات دام زنده مشکل است.
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت دام با تأیید نقش واردات دام زنده در شیوع بیماری‌ها افزود: باید تمامی کشورها برای رعایت استانداردها و پایبندی به قانون منع واردات دام زنده تلاش کنند.
والات همچنین قوانین دامپزشکی ایران را در کنترل بیماری‌ها مهم دانست و گفت: سال گذشته با اجرای قانون PPS (بررسی کیفیت آموزشی) توسط ایران به نحو مطلوب انجام شد و اثرات آن کاملا مشهود است.
به گفته والات رعایت استانداردهای ارائه شده توسط سازمان باید در کشورهای در حال توسعه هم به خوبی انجام شود زیرا کنترل بیماری‌ها در گرو همکاری همه کشورها است.
وی در خصوص پیشرفت مقابله با تب برفکی در ایران تصریح کرد: ایران در میان کشورهایی قرار گرفته که بیماری زیادی دارند و به نوعی درب ورودی آسیا و اروپا است بنابراین ایران با چالشی دوگانه برای کنترل مرزها و مقابله با بیماری‌ها دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری است.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا دامپزشکی زیر نظر وزارت کشاورزی یا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باشد، گفت: مهم این نیست که تحت مدیریت کدام وزارتخانه باشد اما باید زیرنظر شورای دامپزشکان مصوبات و پیشنهادات به صورت مستمر وضع و اجرایی شود.
والات در خصوص تصمیمات این اجلاس گفت: در این اجلاس تصمیم‌گیری شد که چطور کشورهای عضو در خصوص مقابله با بیماری‌های دامی و به ویژه تب برفکی همکاری متقابل داشته باشند، همچنین نحوه مشارکت کشورها در تدوین استانداردها و نحوه اجرا از سوی این کشورها بررسی شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com