کنترل بیماری نیوکاسل

کنترل بیماری نیوکاسل

سرپرست اداره مبارزه با بیماریهای طیور،آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی خراسان شمالی گفت:بیماری نیوکاسل در مرغداریهای این استان کنترل شد.فرزین حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:در پنج ماه نخست امسال پنج کانون بیماری نیوکاسل در مرغداریهای استان مشاهده شد اما در شهریور این میزان به صفر رسید.
وی ادامه داد:شانزده هزار قطعه جوجه در یکی از کانونها با توجه به افزایش غیر متعارف تلفات و برای جلوگیری از اشاعه این بیماری در منطقه معدوم شد.
سرپرست اداره مبارزه با بیماریهای طیور، آبزیان و زنبورعسل دامپزشکی استان تصریح کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون سی کانون بیماری های عفونی در مزارع صنعتی پرورش طیور استان گزارش شده که شامل بیماریهای برونشسیت، نیوکاسل و کلی باسیلوز بوده است.
وی با اشاره به مشاهده دو کانون مسمومیت در مرغداری های استان در پنج ماه گذشته گفت: نظارت بر وضعیت بهداشتی، سرکشی مستمر کارشناسان اداره کل دامپزشکی از واحدهای فعال مرغداری، انجام پیگیریهای لازم برای کنترل سریع بیماری و در صورت نیاز اعمال قرنطینه و معدوم سازی در مزارع درگیر از جمله اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری و کنترل بیماریهای عفونی طیور به ویژه بیماری های تنفسی است.
حسینی ادامه داد:در این زمینه چند دوره آموزشی منطقه ای نیز در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین برای 50 نفر از مرغداران برگزار شد که در این دوره ها نحوه رعایت بهداشت و اصول امنیت زیستی در مرغداریها آموزش داده شد.
وی گفت:درخصوص کنترل بیماریهای عفونی طیور به پرورش دهندگان طیور صنعتی، انجام واکسیناسیون به موقع و صحیح، رعایت رطوبت مناسب سالن ها و تهویه کافی، جوجه ریزی متناسب با ظرفیت سالن و رعایت فواصل جوجه ریزی، اصول بهداشتی و امنیت زیستی توصیه می شود.

 
کلمات کلیدی نیوکاسل خراسان شمالی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com