کنترل آنفلوآنزای پرندگان بدون همکاری ادارات با دامپزشکی محقق نمی شود

کنترل آنفلوآنزای پرندگان بدون همکاری ادارات با دامپزشکی محقق نمی شود
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بدون همکاری بین بخشی سازمان های اداری و همچنین مراکز پرورش طیور با دامپزشکی محقق نمی شود.
دکتر شهرام موحدی، در سفر نیم روزه به شهرستان تیران و کرون در دیدار با فرماندار این شهرستان افزود: برای کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سازمان دامپزشکی به تنهایی قادر به انجام وظیفه نیست و برای پیشگیری و کنترل این بیماری نیازمند ادارات و نهادهای خدماتی است.
وی بیان کرد: در بحران سال گذشته بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برخی از سازمان ها و ادارات در شهرستان های استان اصفهان با دامپزشکی همکاری نداشتند که این نبود همکاری منجر به افزایش حجم کاری دامپزشکی و کاهش سرعت عملکرد شد.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان به نقش متولیان مراکز پرورش طیور اشاره و خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل بهداشتی توسط مراکز پرورش طیوروهوشیاری نسبت به نگاه همه جانبه برای پیشگیری بسیار مهم است و در سال گذشته برخی از مراکز پرورش طیور به دلیل بی توجهی به مسائل بهداشتی و یا بی توجهی به بحران بیماری در کشور، عامل افزایش کانون های آلوده به این بیماری شدند.
وی با اشاره به شروع فصل مهاجرت پرندگان مهاجراز سرزمین های شمالی به سمت جنوب و غرب آسیا و تهدید خطر بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گفت: با توجه به خسارت های بالای این بیماری برای جامعه و مراکز پرورش طیور، ستادهای مدیریت بحران شهرستان ها با موضوع پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تشکیل می شود که همکاری همه مسئولان در این خصوص لازم است.
موحدی رسالت دامپزشکی را در تامین سلامت جامعه و پیشگیری از بروز خسارت های اقتصادی به سرمایه گذاران عرصه تولید محصولات دامی مهم خواند و تصریح کرد: همکاری با سازمان دامپزشکی سلامت جامعه و رشد اقتصادی را به همراه دارد.
وی یادآورشد: احداث سردخانه کشتارگاه تیران برای پیش سرد سازی گوشت پیش از عرضه به بازار نیاز است و همه کشتارهای این شهرستان باید در محل کشتارگاه صورت بگیرد و اتحادیه تهیه و عرضه گوشت و همچنین شهرداری و دهیاری ها نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و با دامپزشکی همکاری کنند.
علی رحمانی، فرماندار شهرستان تیران و کرون نیز در این جلسه بر موضوع پیشگیری از بیماری ها تاکید کرد و گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان با محوریت ستاد مدیریت بحران صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های پیشگیری از بیمارهای مشترک بین انسان و دام امسال برای شبکه دامپزشکی شهرستان انجام می شود.
خطر بروز مجدد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان از سرزمین های شمالی به سمت جنوب و غرب آسیا، بسیار زیاد است.
آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان به اقتصاد استان اصفهان خسارت وارد کرده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com