کمبودی در نهاده‌های دام و طیور کشور وجود ندارد

کمبودی در نهاده‌های دام و طیور کشور وجود ندارد
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان صنعت طیور دغدغه نهاده نداشته باشند، کمبودی در نهاده نداریم و به اندازه کافی ذرت و کنجاله سویا در بنادر ذخیره شد.
مرتضی رضایی اظهار کرد: صنعت طیور بزرگترین صنعت بخش خصوصی کشور است که تماما" به صورت خصوصی اداره می‌شود.
وی افزود: از سال گذشته تقریبا" نوسانات قیمت مرغ در بازار به حداقل رسیده است و ذخایر به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی در این بخش وجود ندارد.

رشد 10 درصدی تولید گوشت مرغ در کشور
این مسؤول با اشاره به رشد 10 درصدی تولید گوشت مرغ در کشور افزود: اگر با توجه به تصمیمات مقامات عالی نظام ارز 4200 هزار تومانی فراهم شود، قطعا" این روش افزایش خواهد یافت.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره اینکه مهمترین دغدغه تولیدکنندگان بخش طیور ارزان و گران شدن قیمت گوشت است؛ یادآور شد: باید در این بخش تلاش شود تا مدیریت یکسان حاکم شود.

سرانه مصرف گوشت هر ایرانی 30 کیلوگرم
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، سرانه مصرف گوشت هر ایرانی را 30 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: اکنون گوشت مرغ به عنوان ارزان‌ترین، اصلی‌ترین و با کیفیت‌ترین غذا در بین مردم ما جا باز کرده است و با استقبال مردم روبرو است.
رضایی اضافه کرد: مرغ، دارای ارزش غذایی بالایی است و از نظر توسعه کمی، توسعه مناسبی اتفاق افتاد.

وی افزود: برای ساماندهی و سازماندهی در بخش صنعت طیور تا کنون 16 هزار واحد گوشتی در سامانه سماسد ثبت نام کردند که جوجه‌کشی یک یا چند دوره در سال رد دستور کار این واحدها است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره دغدغه تولیدکنندگان صنعت طیور و کمبود نهاده‌ها  یادآور شد: تولیدکنندگان صنعت طیور، دغدغه نهاده نداشته باشند؛ هیچ کمبودی در راستای نهاده‌ها نداریم و 2 میلیون تن ذرت و یک میلیون تن کنجاله سویا وارد و ذخیره شده است.
رضایی گفت: علاوه بر نهاده‌های ذرت و کنجاله سویا، ویتامین ها و ریز مغذی‌ها هم به اندازه کافی در بازار وجود دارد و ذخایر به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی در این بخش وجود ندارد و باید عملیاتی وارد شد و همکاری همه جانبه باید در این بخش انجام شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com