کمبود گوشت قرمز نداریم

کمبود گوشت قرمز نداریم
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید براینکه کمبودی در زمینه تامین گوشت قرمز کشور نداریم، گفت: هرچند امسال مجوز صادرات گوشت قرمز توسط وزارت جهاد کشاورزی صادر شده است اما هنوز صادراتی در این زمینه نداشته ایم.
مهدی خلج درباره گرانی قیمت گوشت قرمز در بازار و شایعاتی مبنی بر صادرات این محصول افزود: در حال حاضر گوشت قرمز مورد نیاز از لحاظ کمیت تامین است و تا جایی که اطلاع دارم مشکلی در این زمینه نداریم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اکنون بخش عمده گوشت قرمز مورد نیاز کشور از تولید داخلی و بخش اندکی از طریق واردات تامین می شود بنابراین تصور نمی کنم گرانی گوشت قرمز ارتباطی با کمبود این محصول در کشور داشته باشد.
وی تصریح کرد: در صورت ضرورت تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور، معاونت بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی وارد عمل شده و اقدام به افزایش واردات این محصول می کند؛ بنابراین نگرانی برای تامین گوشت قرمز کشور نداریم.
خلج اظهارداشت: در 10 ماهه امسال 23 هزار مجوز بهداشتی صادراتی برای 68 کالا صادر کرده ایم که تعدادی از این مجوزها مربوط به صادرات گوشت قرمز است.
وی گفت: امسال براساس صدور مجوزهای بهاشتی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور، تاکنون یک میلیون راس دام سبک (بز و گوسفند) و 24 تا 25 راس گوساله به خارج از کشور صادر شده است.
وی اضافه کرد: البته به تازگی مجوزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای صادرکنندگانی که علاقمند به صادرات گوشت قرمز هستند، صادر شده است.
وی گفت: بنابراین صادرکنندگانی که تمایل به صادرات گوشت قرمز با رعایت الزامات بهداشتی دامپزشکی کشور مقصد دارند، می توانند اقدام به صادرات این محصول کنند.
خلج با بیان اینکه تاکنون گوشت قرمز به روسیه صادر نشده است، افزود: اگر صادراتی هم انجام شود، فقط به کشورهای همسایه است.
به گزارش ایرنا، درحال حاضر بیش از 90 درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تامین و کمتر از 10 درصد این محصول از طریق واردات تامین می شود.
چندی پیش نیز مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی کشور تولید سالانه گوشت قرمز در کشور را 800 هزار تن اعلام کرد و گفت: سرانه تولید آن 10 کیلوگرم است.
به گفته محمدرضا ملاصالحی، 46 درصد تولید گوشت قرمز کشور از محل دام سبک و بقیه از محل دام سنگین از جمله گاو تهیه می شود.
وی افزود: دام سبک نقش اصلی در تامین گوشت قرمز دارد و 90 هزار تن از مجموع تولید گوشت کشور از گله های بز است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com