کمبود کشتارگاه طیور سبب گرانی مرغ در ماهشهر شده است

کمبود کشتارگاه طیور سبب گرانی مرغ در ماهشهر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرگانی ماهشهر گفت: کمبود کشتارگاه طیور در ماهشهر موجب گرانی گوشت مرغ در این شهرستان شده است.
رحم‌خدا پوراعتمادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه بازرسان اصناف درک بهتری نسبت به وضعیت کاری واحدهای صنفی دارند، از عهده مسئولیت‌ بازرسی‌ها به راحتی بر می‌آیند.
وی خاطرنشان کرد: در واقع واحدهای بازرسی اصناف کار خود را بر مسائل ریشه‌ای پایه‌ریزی کرده‌اند، هرچند که به‌دلیل همزمانی بازرسی‌ها از سوی اداره بازرگانی و مجمع امور صنفی تداخل‌هایی به وجود آمده است.
رئیس اداره بازرگانی ماهشهر افزود: با توجه به اینکه بازرسان اصناف در حیطه اطلاع‌رسانی،‌ فرهنگ‌سازی و پیشگیری فعال هستند، برخوردهای اصلی را اداره بازرگانی انجام ‌می‌دهد، به همین دلیل این تداخل‌ها چندان محسوس نیست.
پوراعتمادی تصریح کرد: پیش از رسمی‌شدن واگذاری بازرسی‌ها به اصناف، مجامع امور صنفی در کنار اداره بازرگانی به کار بازرسی مشغول بودند تا اینکه تفاهمنامه‌ای بین مجامع و سازمان بازرگانی در راستای اصل 44 منعقد و بر همین اساس نیز این کار رسماً به اصناف واگذار شد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مجامع در راستای اهداف بازرگانی واحد بازرسی را تشکیل و بازرسان خود را آموزش داده و همسو با اداره بازرگانی در حرکت هستند.
رئیس اداره بازرگانی ماهشهر در ادامه با اشاره به عملکرد سه ماهه این اداره بیان داشت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 6 هزار و 774 مورد از اصناف بازرسی صورت گرفته است.
پوراعتمادی ادامه داد: در این ارتباط 823 پرونده مبنی بر گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه، احتکار و تقلب به تعزیرات ارسال شده است.
وی یادآور شد: طی همین مدت یک‌هزار و 270 شکایت و گزارش نیز به اداره بازرگانی ماهشهر واصل شده است.
رئیس اداره بازرگانی ماهشهر اظهار داشت: افزون بر 15 مورد نیز از واحدهای صنعتی و صنایع پتروشیمی بازرسی صورت گرفته است.
پوراعتمادی خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال 186 فقره حکم توسط اداره تعزیرات حکومتی علیه اصناف متخلف صادر و متخلفان به پرداخت 8 میلیون و 165 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.
وی با بیان این که 832 ناظر افتخاری با اداره بازرگانی همکاری می‌کنند، افزود: طی سه ماهه گذشته 832 گزارش از سوی این ناظران افتخاری واصل شده است.
وی در ادامه گفت: کمبود کشتارگاه طیور در ماهشهر موجب گرانی گوشت مرغ در این شهرستان شده است.
رئیس اداره بازرگانی ماهشهر در پایان یادآور شد: بیش از یک‌هزار پرونده در اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان انباشته شده که رسیدگی لازم به آنها صورت نگرفته و ضروری است هرچه سریع‌تر به این پرونده‌ها رسیدگی شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com