کمبود و گرانی نهاده‌ها؛ دغدغه اصلی واحدهای تولیدی برای جوجه‌ریزی

کمبود و گرانی نهاده‌ها؛ دغدغه اصلی واحدهای تولیدی برای جوجه‌ریزی
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: این ارزانی قیمت تا یک ماه آینده یک گرانی بالایی را به خاطر عدم جوجه ریزی به دنبال خواهد داشت.
مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، در خصوص تغییر قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: قیمت‌ها در هفته پیش رو تغییری نخواهد کرد و با همان قیمت اواسط هفته گذشته که تا 7200 تومان کاهش یافت به فروش خواهد رسید.
وی افزود: قیمت کشتارگاه 6450 تومان و قیمت تحویل هم 6600 تومان است. هفته گذشته کاهش زیادی داشتیم اما از سه شنبه گذشته قیمت مرغ ثابت مانده است.
یوسف‌خانی دلیل کاهش قیمت مرغ را کاهش تقاضا دانسته و خاطرنشان کرد: در ماه رمضان تقاضا از طرف مردم کاهش می‌یابد و از آنجایی که تولیدکنندگان افزایش تولید داشتند مجبور به کاهش قیمت محصول شدند که البته پشتیبانی امور دام در حال خرید مازاد تولید است.
وی افزود: جوجه ریزی هم به خاطر متضرر شدن مرغداران بسیار کم انجام شده است. این ارزانی قیمت تا یک ماه آینده یک گرانی را به خاطر عدم جوجه ریزی به دنبال خواهد داشت.
یوسف خانی پیش‌بینی کرد که با کاهش تولید مرغ قیمت آن تا 8500 افزایش خواهد یافت.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تصریح کرد: با وجود قیمت بالای نهاده‌های کشاورزی تولیدکنندگان بسیار متضرر شدند و این امر باعث عدم ترغیب به جوجه ریزی شده است.
وی گفت: در بازار مرغ واردات نداشته و نخواهیم داشت و پشتیبانی امور دام با جمع آوری مازاد تولید و ذخیره آن تعادل قیمت بازار را حفظ خواهد کرد
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com