کمبود مرغ گرم در استان کرمان ماندگار نیست

کمبود مرغ گرم در استان کرمان ماندگار نیست
کشتار مرغ در استان وجود دارد اما متاسفانه تعدادی سودجو با توزیع آن در سایر استانها به دنبال سود بیشتری هستند.
محسن سلاجقه ، معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در حاشیه جلسه شورای کنترل قیمت و تنظیم بازار استان به خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: کمبود مرغ گرم در استان ماندگار نیست و تا چند روز آینده حل می شود.
وی افزود: با توجه به اعلام نماینده جهاد کشاورزی در جلسات قبلی شورای کنترل قیمت و تنظیم بازار استان مبنی بر اینکه هیچ مشکلی در زمینه جوجه ریزی برای ماه رمضان در استان وجود ندارد و همچنین تلفات 3 تا 5 درصدی جوجه ها بر اساس اعلام دامپزشکی استان،آمارها نشان می دهدکه هیچگونه کمبود مرغ گرمی در استان وجود ندارد.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: ذخیره مرغ منجمد استان در حال حاضر 2 هزار تن است که سهمیه جدید 1700 تنی نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان اختصاص یافته است.
سلاجقه خاطرنشان کرد: بر این اساس وقتی ذخیره مرغ منجمد به مقدار زیاد در استان وجود دارد و هیچ مشکلی هم در زمینه تولید مرغ گرم نیست، افزایش قیمت مرغ منطقی نیست.
وی با اشاره به اینکه از نظر برخی کارشناسان برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا مهم است، یادآور شد: در مسئله عرضه و تقاضا نیز باید قیمتی تعیین شود که معقول و منطقی باشد اما در حال حاضر افزایش قیمت مرغ به مسابقه ای در استانها تبدیل شده است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه مقدار مرغ گرم کشتار شده در کرمان طی دیروز و امروز 132 و 117 تن بوده است، افزود: کشتار مرغ در استان وجود دارد اما متاسفانه تعدادی "سودجو" با توزیع آن در سایر استانها به دنبال سود بیشتری هستند.
وی با اعلام اینکه در زمینه توزیع مرغ منجمد در استان هیچ مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: متقاضیان در صنوف مرغ و ماهی، رستوران داران و آشپزخانه ها می توانند با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به اندازه نامحدود مرغ مورد نیاز خود را با قیمت 4600 تومان دریافت کنند.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار کرمانی گفت : ۹۲/۰۴/۱۹

    با سلام مقصر فقط خود اقای سلاجقه است که باعث قاچاق مرغ از کرمان شده وقتی مشهد قیمت مرغ گرم مصوب 6250 تومان هستش چرا باید کرمان 5800 باشه البته جواب مشخصه چون کرمانیها خود بدن .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com