کمبود مرغ نداریم افزایش قیمت به نبود نظارت برمی‌گردد

کمبود مرغ نداریم افزایش قیمت به نبود نظارت برمی‌گردد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه صادرات مرغ می‌تواند از وابستگی به درآمد‌های نفتی بکاهد،گفت: دلیل افزایش قیمت مرغ کمبود آن در بازار نیست بلکه ضعف نظارت‌ دولت قیمت ها را به دلخواه سود جویان کرده است.
هدایت الله میر مراد‌زهی ، با بیان اینکه توانمندی کشور در زمینه تولید مرغ بیش از نیاز داخل بر کسی پوشیده نیست، افزود: تولیدات داخلی علاوه بر تأمین نیاز داخل می‌توانند با صادرات زمینه ارزآوری را نیز برای کشور مهیا کنند.
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به وجود ضعف چشمگیر در بازار در خصوص نظارت و کنترل بر عملکرد فروشندگان و تولیدکنندگان، تصریح کرد: عامل گرانی مرغ کمبود آن نبوده بلکه تشدید ضعف مدیریتی گرانی ها را به سمت‌و سوی بازار گوشت سفید کشانده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه صادرات مرغ می‌تواند از وابستگی به درآمد‌های نفتی بکاهد، گفت: دلیل افزایش قیمت مرغ کمبود آن در بازار نیست بلکه ضعف نظارت‌ دولت قیمت ها را به دلخواه سود جویان کرده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ در داخل کشور بر اساس جمعیت مناسب است، افزود: ما در بخش تولیدات داخلی مشکلی نداشته و باید با باز کردن در‌های صادرات کالا‌ها و محصولات زمینه ارز‌اوری و عدم وابستگی به درآمد‌های نفتی را که زمینه رشد کشور است باز کنیم.
وی با برجسته دانستن مشکل ضعف نظارت بر بازار از سوی دستگاه‌های اجرایی، یادآور شد: سودجویان تنها کسانی هستند که از آب گل‌آلود بازار شاه ماهی شکار کرده و جو موجود را جور دیگری به نمایش می‌گذارند.
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس با بیان اینکه احتکار مرغ از سوی برخی افراد کمبود گوشت سفید در بازار را موجب می‌شود، افزود: مسئولان باید با محتکران و دلالان بازار مقابله کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: مسئولان به جای مقابله با صادرات مرغ که رشد اقتصادی کشور در گرو آن است، به تشدید نظارت‌های خود بر بازار و کوتاه کردن دست سود جویان اقدام کنند.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار بدبخت بی چاره گفت : ۹۲/۰۲/۱۶

    قیمت مرغ رو بایدبراساسه نرخ تمام شده تولید قیمت گذاری کنن نه اینکه نسبت به زیادیاکم بودن مرغ دربازار ، قیمت مرغ الان نسبت به هزینه تولید خیلی کمتره واین مسئله باعث میشه که مرغدارا بر شکسته بشن و دیگه نتونن تولید داشته باشن و دیگه علاوه بر صادرات نکردن با کمبود مرغ نیز مواجه میشیم خیلی از مرغدارا دارن زیانای 50میلیونی میدن ولی کسی پاسخگو نیست تمام اقلام مصرفی برای تولید مرغ از پارسال تاالان 300%گرون شده ولی قیمت مرغ هیچ تغییری نکرده همه چی گرون میشه هیچی نمیگیداماوقتی مرغ گرون میشه صداتون در میاد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com