کمبود مرغ جبران می شود

کمبود مرغ جبران می شود
در حالی مردم کرمان طی هفته گذشته برای تهیه مرغ با مشکلاتی مواجه شده اند که مسئولان از حل کمبود مرغ در روزهای آینده خبر می دهند و کمبود مرغ را تکذیب می کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، مردم کرمان طی هفته گذشته با کمبود مرغ در مرغ فروشی ها استان مواجه شدند این درحالی است که به گفته مسئولان استان کرمان هیچ گونه کمبود مرغ نسبت به گذشته در کرمان وجود ندارد.
آنچه که مشخص است این است که تولید مرغ نسبت به گذشته در کرمان کاهش نیافته است و طبق اعلام سازمان صنایع معادن و تجارت استان کرمان ذخیره سازی این ماده غذایی نیز در کرمان طبق برنامه ریزی که از قبل صورت گرفته است به اندازه کافی بوده و نباید کمبود مرغ در کرمان ایجاد شود.
این درحالی است که قیمت مرغ نیز قبل از کمبود این کالا تاحدودی افزایش یافت اما به نظر می رسد تولید کنندگان مرغ انتظار افزایش بیشتر نرخ مرغ را داشته اند و به همین دلیل از توزیع مرغ در کرمان خودداری می کنند.
مردم کرمان در این شرایط از مسئولان می خواهند به شدت با احتکار کنندگان و مخلان در امنیت بازار برخورد کنند و با معرفی آنها به مردم جلوی بروز چنین مواردی را در آینده بگیرند.
با توجه به زیر ساختهای موجود در استان کرمان و جوجه ریزی که در استان کرمان صورت گرفته است طبق منطق بازار نباید هیچ گونه کمبودی در بازار وجود داشته باشد و به نظر می رسد عده ای سود جو در صدد افزایش درآمد خود در بازار هستند.
مردم خواستار برخورد جدی با محتکران هستند
گزارش مردمی خبرنگار مهر در سطح شهر نشان از جایگزین کردن مرغ توسط مردم با سایر کالاها دارد و در واقع کالاهای جایگزین مرغ هم اکنون جای این کالا را گرفته اند.
یکی از شهروندان کرمانی در این خصوص عقیده دارد در صورتیکه مردم با افزایش قیمتها از خرید کالای خاص جلوگیری کنند زمینه سود جویی را از مخلان بازار می گیرند.
بسیاری از مردم از مسئولان استان کرمان می خواهند با افزایش نظارتها بر بازار جلوی سوء استفاده را بگیرند و با این افراد سود جو به شدت برخورد و در صورت لزوم به مردم معرفی کنند.
کمبود نداریم/ تولید کنندگان توزیع نمی کنند
معاون سازمان صنعت معدن و تجات استان کرمان در خصوص کمبود مرغ در کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: طبق برآورد ما هیچ گونه کمبود مرغ در استان کرمان وجود ندارد و ذخیره سازی لازم در این خصوص در کرمان انجام شده است.
مصطفی زریسفی افزود: برخی افراد که در زمینه تولید مرغ نقش دارند انتظار دارند با کاهش مرغ در بازار قیمت این کالا افزایش یابد و به همین دلیل عرضه در بازار دچار مشکل شده است.
وی از ذخیره کردن سه هزار تن مرغ منجمد در کرمان خبر داد و گفت: در صورت لزوم این میزان مرغ برای رفع نیاز مردم به بازار عرضه می شود.
وی گفت: این مرغ تولید داخل و خارج است و به صورت گسترده در بازار برای ایجاد تعادل و جلوگیری از افزایش قیمت توزیع می شود.
زریسفی گفت: مرغ منجمد در شهرستان کرمان 4950 تومان در شهرستانها 5 هزار تومان توزیع می شود و تا رفع نیاز بازار ادامه خواهد یافت.
وی از مردم خواست در صورت بروز هر گونه تخلف بازرسان سازمان را در جریان قرار دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com