کمبود عرضه مرغ نداریم

کمبود عرضه مرغ نداریم
حسین مقدم نیا مشکل نوسانات نرخ ارز، کاهش سرمایه در گردش مرغداری‌ها و گشایش اعتبارات بانکی را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان مرغ گوشتی دانست و افزود: طی دو ماه گذشته قیمت نهاده‌های طیور از جمله کنجاله سویا و ذرت افزایش داشته است.
وی اظهارداشت: هم اکنون تولیدکنندگان گوشت مرغ در تامین نهاده‌های طیور به دلیل افزایش قیمت ذرت با مشکل مواجه شده اند.
وی با بیان اینکه سال گذشته نرخ هر کیلو گرم کنجاله سویا حدود ۴۸۰ تومان بوده است، ادامه داد: طی چند روز گذشته نرخ کنجاله سویا در بازار به قیمت ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان و همچنین قیمت ذرت آرژانتینی ۶۰۰ تومان و ذرت اکراینی حدود ۵۸۰ تومان به فروش می‌رسد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مرغ را متاثر از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار برشمرد و گفت: با گرانی قیمت گوشت قرمز، مصرف‌کنندگان به سمت مصرف گوشت مرغ گرایش پیدا کرده‌اند که این امر نیز در افزایش قیمت گوشت مرغ نیز بی‌تاثیر نبوده است.
مقدم نیا با اشاره به اینکه سال گذشته مرغ زنده در مرغداری هرکیلو گرم ۲ هزارو ۷۰۰ تومان خریداری می‌شد، تصریح کرد: هم اکنون مرغ در مرغداری ۳ هزارو ۱۴۵ تومان خریداری می‌شود.
وی اضافه کرد: قیمت مرغ در عمده فروشی ها، میادین میوه و تره بار تا خرده فروشی‌ها بین چهار هزار و ۹۰۰ تومان تا پنج هزارتومان در هر کیلوگرم است که این تفاوت نرخ باعث ضرر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نهایی می‌شود.
مقدم نیا به واردات و ذخیره‌سازی ماهانه بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتن نهاده طی سال‌های گذشته اشاره کردو گفت: هم اکنون برای تامین نهاده‌های صنعت طیور کشور اقداماتی صورت گرفته است.
وی اظهارداشت:در بحث واردات نهاده‌های دامی با ارز دولتی ۱۲۶۵ تومان برای اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور حدود ۱۶۳ میلیون دلار در نظر گرفته شد، که با پیگیر یهای انجام شده از طریق وزارت صنعت، معدن وتجارت تاکنون این مشکل برطرف نشده است.
وی ادامه داد: هم اکنون به دنبال این هستیم تا با واردات مرغ از طریق ارز دولتی بخشی از نیاز مرغداری‌های کشور را مرتفع کنیم.
وی به حجم سرمایه در گردش مرغداران کشور اشاره کردو افزود: هم اکنون مرغداران برای اداره مرغداری‌های خود به سرمایه در گردش قابل توجهی نیاز دارند که همین امر نیز باعث کاهش انگیزه و حتی ضرر و زیان مرغداری‌های شده است.
وی افزود: طی سال‌های گذشته یک مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون سرمایه در گردش اداره می‌شد، در حالی که امروز یک مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای با ۷۰ میلیون تومان سرمایه در گردش نیز اداره نمی‌شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به شرایط موجود به یک سیستم بازرسی و نظارتی در تنظیم بازار نیاز است تا با حذف دلالان و واسطه گران مرغ با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.
وی به وضعیت هشدار دهنده صنعت طیور کشور اشاره کردو اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود درباره افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نهاده‌ها و کاهش نهاده‌ها در بازار، به طور حتم میزان جوجه ریزی کاهش می‌یابد.
مقدم نیا، از دولت و مسوولان ذیربط خواست تا با ارائه تسهیلات بانکی، کاهش قیمت نهاده‌ها و تامین نهاده‌های مورد نیاز از صنعت طیور کشور و تولید ملی حمایت کنند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه ماهانه بیش از ۸۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغی کشور انجام می‌شود افزود: سالانه حدود یک میلیارد قطعه مرغ گوشتی در ۱۷ هزارو ۵۰۰ واحد مرغدارای کشور تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدار گوشتی گفت : ۹۱/۰۱/۱۷

    اقای حسین مقدم همانطور که تا به حال نتوانسته ایه نهاده ها را وارد کنید ومیفرمایید مشکل بر طرف نشده . ما که میدونیم شما در ضمینه واردات مرغ بسیار توانا هستید .حالا که مرغ مادر ومرغ تخم گذار ومرغ کوشتی را ازبین بردید .
    بیکارنمانید ومرغ وارد کنید شاید تا دو ماه اینده مجبور شوید جوجه وتخم مرغ هم وارد کنید اون هم سود زیادی دارد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com