کمبود دام و افزایش قیمت گوشت در آستانه محرم

کمبود دام و افزایش قیمت گوشت در آستانه محرم
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران نسبت به کمبود دام و افزایش قیمت گوشت در استانه ماه محرم و بازگشت حجاج اظهار نگرانی کرد.
علی اصغرملکی اظهار کرد: بارها متذکر شدیم اگر قرار است صادرات دام زنده انجام شود باید کارشناسی شده باشد. چون در غیر این صورت تاثیراتی در بازار خواهد داشت و موجب افزایش قیمت می‌شود.
وی با بیان اینکه از هفته گذشته افزایش حدود 500 تومانی در هر کیلوگرم گوشت را شاهد بودیم، اظهار کرد: فروش دام زنده در میادین میوه و تره بار و در عیدقربان حدود 20 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت ولی این میزان فروش در قیمت ها تاثیرگذار نبود.
ملکی با اشاره به نزدیکی به ماه محرم گفت: با توجه به ایام محرم که معمولا تقاضای خرید دام افزایش می‌یابد و از طرفی آمدن حجاج که چند روزی است آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزایش تقاضا برای خرید دام زنده زیاد شده و همین موارد باعث نگرانی برای کمبود دام و در نتیجه افزایش قیمت آن می‌شود.
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه مخالف صادرات نیستیم چون موجب تقویت دامداران می‌شود، گفت: نکته مهم این است که باید این موضوع کارشناسی شود و مازاد بر خواسته‌ها و نیازها صادر شود. البته این‌ها از مسائلی است که باید قبل از صادرات پیش بینی می‌شد چون مشکلاتی را موجب خواهد شد.
وی یادآور شد: بارها از مسئولان درخواست کردیم به فکر تامین نهاده‌های دامی برای شش ماهه دوم سال باشند چون از اواخر تابستان و اوایل پاییز، دامداران دام‌هایشان را به روستا و جایگاه‌های مخصوص می‌برند، بنابراین به نهاده‌های دامی نیاز دارند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com