کمبود تولید مرغ و تخم مرغ در آینده نزدیک

کمبود تولید مرغ و تخم مرغ در آینده نزدیک
رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ هشدار داد جوجه ریزی های بعدی تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ با احتیاط انجام می شود و به زودی با کمبود تولید مرغ و تخم مرغ روبه رو شویم .
حسین مقدم نیا خاطرنشان کرد: آمار بانک مرکزی نیز نشان می دهد که کمترین تغییرات قیمتی مربوط به مرغ بوده و این در حالی است که نهاده های تولید در مواردی تا 50 درصد افزایش قیمت داشته است .
وی با اشاره به آخرین قیمت نهاده های دامی و طیور در بازار ، اظهار کرد: عدم ترخیص به موقع نهاده های دامی موجب افزایش قیمت نهاده ها در بازار شده تا آنجا که سویا از 800 تومان به 1100 و ذرت نیز به 1385 تومان رسیده است .
مقدم نیا عنوان کرد: میزان نهاده های ترخیص شده از گمرک برای این صنعت ناکافی است و این صنعت روزانه 20 هزار تن نهاده مصرف می کند.
وی ادامه داد: صنعت طیور در کشور 5 هزار تن نیز تولید روزانه دارد و با مدیریت جدید در بانک مرکزی باید به دستگاهها یا شرکت های وارد کننده اطمینان داده شود که مابه التفاوت ارز به آنها ارایه خواهد شد و در قبال آن وارد کنندگان و توزیع کنندگان نهاده نیز با ارز مرجع به ارایه نهاده به تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ اقدام خواهند کرد.
وی افزود: آثار و عواقب تصمیم گیری های اخیر برصنعت سنگینی کرده و مشکلات موجود از جمله مقرون به صرفه نبودن ، بالابودن هزینه تولید و عدم پیش بینی از شرایط و چشم انداز تولید، صنعت طیور و دام را با چالشهایی جدی مواجه کرده است .
رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ گفت: به دلیل ضعف آماری موجود در کشور نمی توان گزارشی از کاهش میزان تولید مرغ یا تخم مرغ در کشور ارایه داد اما کمبود نهاده وبالارفتن قیمت نهاده ها موجب شده که جوجه ریزی های بعدی تولید کنندگان با احتیاط انجام شود ودر مورد مرغ های تخم گذار نیز با افزایش شدید تخم مرغ مواجه شده ایم .

 
نظرات شما
  •  

    ریوندی گفت : ۹۲/۰۶/۲۰

    پیش بینی در شرایط فعلی مشکله بعید میدانم این اتفاق بیفتد.

    پاسخ...
  •  

    علی اسدالهی گفت : ۹۲/۰۶/۲۰

    این اتفاق بزودی رخ خواهد داد. دقیقابلایی که به سر تولید گندم امد تکرار خواهد شد. بی مهری به یک تولید حد و حسابی دارد. بیشتر از ان باث ورشکستگی تولید کننده خواهد شد گرچه برای برخی راه پر درامد واردات مرغ ترکی باز خواهد شد

    پاسخ...
  •  

    مرغدار آمل گفت : ۹۲/۰۶/۲۱

    بزودی اتفاق خواهد افتاد چون ذرت وسویایی نیست که به مرغ بدی یا اینقدر گرونه که نمیصرفه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com