کمبود 100 میلیون دوز واکسن طیور

کمبود 100 میلیون دوز واکسن طیور
یک مقام مسئول گفت: با وجود آنکه واحدهای مرغ تخم گذار حداقل به واردات 120 میلیون دوز واکسن نیاز دارند، اما امسال تنها 20 میلیون دوز واکسن وارد شده است.
ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ، از ثبات نرخ تخم مرغ طی یک هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و  600، شانه ای 15 هزار و 300 و دانه ای 510 تومان است.
وی نرخ واقعی هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی ها را با احتساب سود مغازه دار، کرایه حمل و نقل و  وجود واسطه های متعدد در توزیع 17 تا 18 هزار تومان اعلام کرد.
نبی پور افزود: با توجه به عدم ثبات اقتصادی، افزایش هزینه های تولید و نایابی شانه و کارتن، امکان پیش بینی قیمت تخم مرغ  در بازار وجود ندارد.
این مقام مسئول با انتقاد از افزایش 350 درصدی قیمت کارتن و شانه تخم مرغ در بازار بیان کرد: در دو ماه گذشته قیمت هر شانه تخم مرغ از 100 تا 110 تومان به 350 تومان و کارتن از یک هزار به 3 هزار تومان افزایش یافته است در حالیکه با نرخ های موجود، مرغداران به سختی می توانند نیاز خود را تامین کنند.
به گفته وی هر کیلو کنجاله سویا و ذرت با افزایش 85 درصدی نسبت به 6ماه اخیر به ترتیب با نرخ های 2 هزار و 600 و یک هزار و 350 تومان به مرغداران توزیع می شود.
کمبودی از نظر میزان تولید گوشت مرغ و تخم مرغ وجود ندارد
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از ممنوعیت صادرات تخم مرغ خبر داد و گفت:  علی رغم آنکه هنوز به فصل شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان نرسیدیم، اما بیماری، برخی مرغداران را آزار می دهد و به همین دلیل تجار عراق صادرات تخم مرغ ایرانی را ممنوع اعلام کردند.
وی  در پاسخ به این سوال که آیا طبق گفته مسئولان امکان کنترل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در فصل سرما وجود دارد، بیان کرد: با وجود آنکه واکسن تنها راه نجات مرغداری ها از بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان است، اما به میزان کافی واکسن وارد کشور نشده است.
نبی پور در پایان سخنان خود واردات 120 میلیون دوز واکسن را حداقل نیاز واحدهای مرغ تخم گذار اعلام کرد و گفت: این درحالی است که امسال تنها 20 میلیون دوز واکسن وارد کشور شده که هنوز 10 میلیون دوز آن از گمرک ترخیص نشده است و با این وجود نمی توان این اطمینان خاطر را به مرغداران داد که امسال با بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در واحدها روبه رو نخواهیم بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com