کشف و معدوم سازی 67 تن فراورده خام دامی فاسد در آذربایجان غربی

کشف و معدوم سازی 67 تن فراورده خام دامی فاسد در آذربایجان غربی
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: 67 تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف از مراکز عرضه استان کشف و معدوم شد.
حسین دهقانی افزود: اکیپ ویژه نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی استان به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان پرداخته و این مواد نیز در حین نظارت کشف شده است.
وی بیان کرد: در بازدید بیش از 40 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در ارومیه و چندین مرکز در شهرستانها این میزان گوشت شامل گوشت قرمز و آلایش دامی و همچنین گوشت مرغ به صورت منجمد و گرم و آلایش های تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف کشف شد.
دهقانی اظهار کرد: 66 تن از مواد کشف شده متعلق به مرغ منجمد بوده که بعد از انجام آزمایش میکروبی، فاقد شرایط لازم جهت مصرف تشخیص داده شد و بنا به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه با طی مراحل قانونی حذف، تبدیل به پودر ضایعات کشتارگاهی شد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: یکی از رسالت های مهم سازمان دامپزشکی نظارت بر فرآورده های خام دامی از زمان تولید تا مصرف بوده و به شهروندان توصیه می شود در هنگام خرید این فرآورده ها به برچسب و تاریخ تولید و مصرف درج شده بر روی محصولات توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با تلفن 04432770980 یا شماره 1512 دامپزشکی استان، جهت پیگیری و رسیدگی لازم تماس بگیرند.
طرح نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی در استان به صورت مستمر در راستای حفظ سلامت عمومی اجرا می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com