کشف راهی برای تشخیص جنسیت جوجه در درون تخم مرغ!

کشف راهی برای تشخیص جنسیت جوجه در درون تخم مرغ!
معرفی " Green Egg " مطمئنا به نفع رفاه و امنیت بیشتر مرغ تخمگذار خواهد بود .
در حال حاضر تا پیش از آنکه جوجه ها سر از تخم درآورند هیچ راهی برای تشخیص جنسیت جوجه ها وجود ندارد و به دنبال آن هم جوجه های نر یک روزه یکجا کشته می شوند. هدف دکتر Urwine و همکارانش از این تحقیق ، تولید جوجه هایی است که از طریق پروتئین سبز فلورسان اصلاح نژاد گشته اند و از این طریق امکان تشخیص جنسیت جوجه ها از داخل تخم مرغ فراهم است .
دکتر Urwine اظهار داشت : " این پروتئین در بدن ستارۀ دریایی یافته می شود و در زیر نور ماوراء بنفش به رنگ سبز درخشان دیده می شود و ما سعی داریم که این ژن را وارد بدن جوجه ها و به ویژه وارد کوروموزوم های تعیین جنسیت کنیم که به عنوان مثال ، در نهایت فقط پوست جوجۀ ماده در زیر نور ماوراءبنفش بدرخشد ."
دکتر Urwine اذعان داشت تشخیص جنسیت جوجه در مراحل آغازین حیاتش در رفاه حال طیور و در نهایت در صنعت تخم مرغ بسیار حائز اهمیت است .
مدت زمان لازم برای جوجه کشی 21 روز است و در صورتیکه از جوجه کشی جوجه های نر ممانعت به عمل آید در واقع صرفه جویی بزرگی در هزینه های تولید کنندگان ایجاد می شود.
دکتر Urwine و همکارانش تاکنون موفق شدند در مرحلۀ کشت ، این پروتئین سبز رنگ را به سلول ها منتقل کنند . مرحلۀ بعدی تولید جوجۀ اصلاح نژاد شده با این ژن است . دکتر Urwine افزود : " تاکنون موفق شده ام با ژن تولید کنندۀ پروتئین سبز رنگ ، ساختارهای DNA را ایجاد کنم . سپس آن را به اسپرم خروس تزریق کرده و مرغ با این اسپرم لقاح مصنوعی می گردد ."
دکتر Urwine تصدیق کرد : " حتی در صورت موفقیت آمیز بودن تحقیقات ، مقبولیت این امر از سوی صنعت ، به پذیرش جوجۀ اصلاح ژنتیکی شده از سوی عموم جامعه بستگی دارد . به هر حال هیچ چیز در این دنیا کامل و بی عیب نیست و شما بایستی انتخاب کنید که ترجیح می دهید میلیاردها جوجه نر یکروزه را از بین ببرید و یا اینکه جوجه های اصلاح نژادی داشته باشید اما جنسیت جوجه را در مراحل آغازین تشخیص دهید ؟ من شخصاً ترجیح می دهم تولیدات اصلاح ژنتیک شده را برای مصرف تهیه کنم."  

 
کلمات کلیدی جوجه کشی تحقیق
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com