کشتی‌های نهاده‌های دامی در انتظار تخصیص ارز

کشتی‌های نهاده‌های دامی در انتظار تخصیص ارز
 مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: حدود ۸۰ روز است که بانک مرکزی ارزی را برای واردات نهاده‌های دامی به خصوص ذرت اختصاص نداده است و از طرف دیگر کشتی‌های بخش خصوصی در بنادر منتظر تخصیص ارز هستند.
 حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به عدم تخصیص ارز برای ترخیص بار کشتی‌های نهاده‌های دامی بیان کرد: حدود ۸۰ روز است که بانک مرکزی ارزی را برای واردات نهاده‌های دامی به خصوص ذرت اختصاص نداده است و از طرف دیگر کشتی‌های بخش خصوصی در بنادر منتظر تخصیص ارز هستند که در صورت تخصیص، فروشنده‌های نهاده اجازه ترخیص بار از کشتی را صادر می‌کنند.
معروفان افزود: مشکل کشور نرسیدن نهاده‌های خریداری شده است که ارز آن به فروشندگان تحویل داده نشده است. در صورت نرسیدن بار ذرت بخش خصوصی به بازار، تاوان آن را دولت و شرکت پشتیبانی امور دام باید بپردازند، همان‌طور که در یک ماه اخیر هم از ذخایر استراتژیک بیش از ۳۰۰ هزارتن نهاده دامی در کشور توزیع شده است در حالی که چنین تکلیفی را نداشتیم.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: از آن جایی که تولیدکنندگان جوجه‌ریزی داشتند و ممکن بود در کشور با کمبود مرغ مواجه شویم، مجبور به ورود شدیم تا مشکل بخش خصوصی برای توزیع نهاده دامی را تعدیل کنیم.
معروفان در رابطه با محموله نهاده دامی مانده در کشتی‌ها تصریح کرد: ۹۰ درصد این نهاده‌های دامی ذرت بوده و مقادیری هم جو و کنجاله سویا است.
وی افزود: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ذرت در بنادر است که با باقی اقلام به بیش از دو میلیون تن می‌رسد که همچنان در بنادر، دپو شده و ارز آن تخصیص نیافته است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به مزایای «سامانه بازارگاه» اذعان کرد: سامانه بازارگاه یک سامانه کنترلی در زمینه قاچاق و دپوی کالا در انبار‌ها است که مانع این اقدام واردکنندگان و تولیدکنندگان می‌شود.
وی افزود: بودن این سامانه به کنترل و تسریع امور کمک خواهد کرد و به افرادی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده اند فرصت داده می‌شود در آن عضو شوند.
معروفان تأکید کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی به واسطه توزیع در بازارگاه صحت ندارد و این سامانه تنها، سامانه شفاف‌سازی برای کنترل قیمت‌ها و موجودی انبار‌ها است و نظارت کاملی بر روی آن وجود دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com