کشتارگاه‌ها در گرانی و ارزانی مرغ نقشی ندارند

کشتارگاه‌ها در گرانی و ارزانی مرغ نقشی ندارند

مدیرعامل بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیورخاورمیانه، با تاکید براینکه کشتارگاهها نقشی در گرانی و ارزانی مرغ ندارند،افزود: کشتارگاه‌ها تنها یک اجرت جزئی از مرغداران دریافت می‌کنند.
به گزارش ایسنا، هاشم خداداد در حاشیه افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیورخاورمیانه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور برای هر کیلوگرم مرغ 5.5 تومان عوارض می‌گیرد که با احتساب سایر هزینه‌ها، قیمت تمام شده برای مرغدار سر به سرهم نمی‌شود.
وی با اشاره به سود جویی‌های واسطه‌ها گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده یک هزار و750 تا یک هزار و800 تومان است و مرغدار نیز به همین قیمت می‌فروشد که این وضعیت جز ضرر برای مرغدار چیزی نخواهد داشت.
مدیرعامل بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیورخاورمیانه افزود:90 تا 95 درصد از کشتارگاه‌های فعلی به صورت امانی کار می‌کنند؛ یعنی اجرت گرفته ومرغ را می‌کشند و محصول توسط واسطه‌ها خریداری شده و به بازار عرضه می‌شود، بنابراین کشتارگاه‌ها به هیچ وجه نقشی در گرانی و ارزانی مرغ ندارند؛ ضمن این‌که تمام هزینه‌های مربوط به پر، خون و سایر ضایعات محاسبه و اجرت نیز کسر می‌شود.
وی با طرح این سوال که در مملکتی که قطب تولید مرغداری و صنعت مرغداری است، چرا امروز نمی توانیم صادرات داشته باشیم؟ گفت: علت را باید از جنبه‌های مختلف بررسی کرد و فقط به یک مقوله همچون کشتارگاه مربوط ندانست.
 

 
کلمات کلیدی کشتارگاه قیمت مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com