کشتارگاه های صنعتی درسطح شهرستان ها باید ساماندهی شوند

کشتارگاه های صنعتی درسطح شهرستان ها باید ساماندهی شوند
استاندار ایلام کشتارگاه غیر مجاز دام را تهدیدی برای سلامت مردم دانست و گفت: کشتارگاههای صنعتی باید ساماندهی شوند و کشتار دام در مراکز مجاز و کشتارگاه‌های استان انجام شود.
قاسم سلیمانی دشتکی در نشست بررسی کشتار دام و طیور استان اظهار کرد: بحث کشتارهای غیرمجاز که در برخی از مناطق استان بدون رعایت موازین بهداشتی و مقررات ناظر به کشتار دام صورت می‌ گیرد یک آسیب و تهدید جدی هم در حوزه سلامت و بهداشت محیط و هم بهداشت فردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با تاکید بر متمرکز شدن کشتار در سطح کشتارگاه ها افزود: متولیان حوزه بهداشت استان باید نظارت دقیقی بر نحوه کشتار دام در مراکز غیرمجار داشته باشند تا شاهد جمع شدن این مقوله در استان باشیم.
استاندار ایلام خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه های ذیربط برای جلوگیری از هرگونه کشتار غیر مجاز و ساماندهی کشتارگاه ‌های دام استان شد و تاکید کرد: برای حفظ سلامتی و جلوگیری از انواع بیماری های مشترک انسان و دام ساماندهی کشتارگاه های صنعتی در سطح شهرستان ها جزو ضروریات است که در این خصوص کارگروه مربوطه تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: میدان دام نیز باید در محل کشتارگاه دایر شود و در این خصوص شهرداری متولی این امر خواهد بود، قصابی ها و کشتارگاه های غیرمجاز برابر قانون و در پی ابلاغ اخطار باید از کشتار و ذبح دام خارج از کشتارگاه های مجاز خودداری کنند.
وی اضافه کرد: باید آثار منفی مصرف گوشت دام به‌ صورت کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه توسط رسانه ها برای مردم استان به طور گسترده اطلاع رسانی شود.
استاندار ایلام افزود: تمامی موارد مطرح شده باید ظرف مدت یک ماه اجرایی و از اول دی ماه هر گونه کشتار دام در سطح کشتارگاه ها انجام شود در ایلام یک کشتارگاه صنعتی و 11 کشتارگاه سنتی وجود دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com