کشتارگاه های سنتی فعال در استان اردبیل باید تعطیل شود

کشتارگاه های سنتی فعال در استان اردبیل باید تعطیل شود
صالحی در بازدید از کشتارگاه صنعتی دام در حال احداث شهرستان خلخال اظهار داشت: تحقق این مهم یکی از سیاستهای اصلی سازمان دامپزشکی کشور این استان است.
وی با اشاره به احداث کشتارگاه های صنعتی در استان اضافه کرد: در حال حاضر با تلاشهای صورت گرفته کشتارگاههای سنتی شهرستانهای نیر، نمین و سرعین از چرخه فعالیت خارج شده است.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از کشتارگاه صنعتی خلخال، کشتارگاههای سنتی این شهرستان و کوثر و بخشهای مربوطه تعطیل و کشتار دامهای منطقه فقط در این کشتارگاه انجام شود.
وی همچنین با تاکید بر قابلیت این کشتارگاه یادآور شد: با بهره برداری از این کشتارگاه صنعتی علاوه بر تامین گوشت این شهرستان و بخشهای تابعه می توان بخشی از گوشت و آلایش گوشتی شهرهای همجوار در استان گیلان را نیز تامین کرد.
صالحی پتانسیل دامپروی، موقعیت خاص و استراتژیک، هم مرز بودن با سه استان گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی، وجود ییلاقات عشایر تالش و نیز محورهای مواصلاتی خلخال به پونل و اسالم در استان گیلان را از جمله این قابلیتها عنوان کرد.
به گفته وی کشتارگاه صنعتی خلخال در زمینی به مساحت 12 هکتار و با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در پنج کیلومتری ورودی این شهرستان از سمت اردبیل احداث می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com