کشتارهای غیر بهداشتی دام در حاشیه شیراز باید تعطیل شود

کشتارهای غیر بهداشتی دام در حاشیه شیراز باید تعطیل شود
استاندار فارس گفت: کشتارهای غیر بهداشتی دام در ورودی و حاشیه شهر شیراز باید با مداخله دستگاه های مسئول، تعطیل شود
مهندس حسین صادق عابدین در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل دامپزشکی استان فارس با بیان این که فعالیت دامپزشکی مهم تر از بخش درمان است زیرا موجب پیشگیری از بیماری می شود، اظهار داشت: انتظار می رود با توجه به ظرفیت ها و توانائی های استان فارس در بخش های علمی و آموزشی و اجرایی، در دامپزشکی در سطح کشور جایگاه نخست را داشته باشیم.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) که جنگ بین جمهوری اسلامی ایران و غرب را جنگ اراده ها خواندند، افزود: یکی ازمهم ترین عرصه های جنگ اراده ها، عرصه های جنگ علمی و فن آوری است که ملت ما در این زمینه توانسته اند با پیشرفت شگفت آور در سال های اخیر، موجب وحشت دشمنان شوند.
استاندار فارس ورود پهباد ساخت کشورمان در پهنه سرزمین های اشغالی فلسطین را موجب شکستن هیمنه نظامی دشمنان جمهوری اسلامی ایران دانست و با تاکید بر این که این رویداد، نتیجه پیشرفت های کشور در زمینه های علمی و تحقیقاتی بود، گفت: اگر اراده های قوی با اعتقادات دینی و الهی همراه باشد می تواند همه دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.
نماینده عالی دولت در استان فارس یکی از دلایل برتری استکبار جهانی بر دنیا را ناشی از پیشرفت علمی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران، هشت سال پیش در جایگاه یکصد و سی و دوم دنیا از نظر فن آوری نانو قرار داشت در حالی که امروز در جایگاه هشتم قرار دارد و همین پیشرفت سریع است که موجب تشدید فشارها بر ملت ایران شده است.
مهندس صادق عابدین با تاکید بر این که فارس در سطح کشور و در میان مدیران ارشد نظام اسلامی، به عنوان استانی نخبه پرور شناخته شده است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم استان فارس بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در همه زمینه ها به ویژه در بخش های تحقیقاتی در قله باشد.
وی با تاکید بر این که مدیران باید مدیریت مالی را در دستگاه های اجرایی در دستور کار خود قرار دهند، افزود: با وجود تحریم های شدید، باید تلاش کنیم مانند دوران دفاع مقدس، از این فرصت برای رشد و بالندگی کشور در زمینه های مختلف بهره برداری کنیم و با تقویت اراده ها، هر روز افتخار جدیدی برای کشور بیافرینیم.
دکتر قاسم رضائیان زاده مدیرکل دامپزشکی استان فارس نیز در این جلسه با بیان این که تامین سلامت دام، صیانت از صنعت دام در بعد اقتصادی، مبارزه با بیماری های مشترک و کنترل بهداشتی فرآورده های دامی از جمله رسالت های دامپزشکی است، گفت: واکسینه نمودن دام ها، مراقبت از بیماری های جنون گاوی، تب برفکی و تب کریمه کنگو، تست های سل بروسلوز و مشمه و شناسایی کانون های بیماری دامی، از جمله طرح های اجرا شده توسط اداره کل دامپزشکی استان فارس است.
وی از مجهز شدن دامپزشکی استان فارس به سیستم GIS خبر داد و افزود: این سیستم در بخش طیور به طور کامل اجرا شده است و می توانیم در همه ساعات شبانه روز، تمام مراحل رشد و پرورش طیور را مورد ارزیابی و کنترل قرار می دهیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com