کشتار روزانه 140 تن مرغ در همدان

کشتار روزانه 140 تن مرغ در همدان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه نگرانی از نظر تولید مرغ در استان وجود ندارد، گفت: روزانه 140 تن مرغ در استان کشتار می‌شود که بیش از روال معمول است و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.
محمد نظرپور، با اشاره به اینکه کسری جوجه‌ریزی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: براساس برنامه سازمان جوجه‌ریزی اردیبهشت و خرداد صورت گرفته و کسری جوجه‌ریزی وجود ندارد و حتی نسبت به سال گذشته 15 میلیون قطعه افزایش جوجه‌ریزی در کشور داریم.
وی با بیان اینکه برخی از استان‌ها به علت گرمای هوا نتوانستند در اردیبهشت و خرداد جوجه‌ریزی داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به اثر روانی شیوع تب کریمه- کنگو در دام‌ها مصرف گوشت قرمز کاهش یافته و همین موضوع باعث افزایش مصرف مرغ در کشور شده است.
وی با تأکید بر اینکه در سالجاری قیمت مرغ نسبت به گوشت قرمز افزایش کمتری داشته  است، یادآور شد: در 3 ماهه امسال نسبت به سال گذشته افزایش جوجه‌ریزی داشته‌ایم اما رشد جوجه‌ریزی کمتر از تقاضای گوشت مرغ است.

نظرپور عنوان کرد: خوشبختانه ذخیره سردخانه پشتیبانی امور دام نیز موجود است که در حال توزیع بوده و کم کم اثر خود را بر بازار خواهد گذاشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان قیمت فعلی گوشت مرغ را منطقی دانست و خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان همدان 7800 است که قیمتی منطقی است.
وی با بیان اینکه مردم استان باید منطقی باشند، گفت: زمانی‌که قیمت مرغ به قیمت واقعی می‌رسد خوشایند مردم نیست در حالیکه باید به این موضوع توجه داشت که هزینه تمام شده تولید گوشت مرغ بیشتر از سال گذشته شده و مردم نباید انتظار داشته باشند قیمت مرغ ثابت بماند.
وی با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی استان همدان در 3 ماه گذشته افزایش 3 درصدی داشته است،  بیان کرد: شب گذشته 141 تن مرغ در استان همدان کشتار شده که کشتار مناسبی است و بیش از روال معمول است.
نظرپور خاطرنشان کرد: در استان همدان در 3 ماهه امسال 5 میلیون و 820 هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته 5 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه‌ریزی شده بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com