کشتار بیش از 230 هزار رأس دام سنگین و سبک در سطح کشتارگاه های استان اردبیل

کشتار بیش از 230 هزار رأس دام سنگین و سبک در سطح کشتارگاه های استان اردبیل

خبرگزاری موج - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ظرفیت اسمی کشتارگاه صنعتی دام اردبیل را کشتار 4000 راس گوسفند و 250 راس گاو گوساله در یک شیفت کاری عنوان کرد.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر علوی مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 230 هزار رأس دام سنگین و سبک به صورت کاملاً بهداشتی و طی فرآیند نظارت و بازرسی بهداشتی دامپزشکی کشتار و در چرخه مصرف انسانی وارد گردیده است که از این تعداد، بیش از 175 هزار رأس دام در مجتمع عظیم کشتارگاه صنعتی اردبیل و نزدیک به 60 هزار دام در سایر کشتارگاه های سطح استان کشتار شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان افزود: هم اکنون یک واحد کشتارگاه صنعتی دام و چهار واحد کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان تحت نظارت این اداره کل اقدام به کشتار و عرضه محصولات دامی و طیور می کنند و یک کشتارگاه صنعتی طیور دیگر در حال احداث و راه اندازی می باشد که با افتتاح این کشتارگاه، ظرفیت کشتار استان افزایش چشمگیری خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ویژه فرآورده های خام دامی و تامین غذای سالم به عنوان رکن اصلی سلامت انسان و جامعه گفت طبق قانون، عرضه هرگونه فرآورده های خام دامی برای مصرف بایستی با مجوز دامپزشکی بوده و در این استان این اداره کل با اجرای طرحهای متعدد و ساماندهی اکیپهای ویژه بازرسی در کلیه مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی نظارت قوی، دقیق و مستمر دارد.
دکتر علوی در عین حال از بازدید بیش از 80 هزار مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در دهه ماهه سال جاری خبر داد و گفت :در همین مدت نزدیک به 350 تن فرآورده های غیر بهداشتی ضبط و معدوم گردیده است.
مدیرکل دامپزشکی استان با تکیه بر این که با متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی شدیداً برخورد قانونی می شود، تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری، 49 نفر از متخلفان به مراجع قضایی معرفی و 5 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی پلمپ گردیده است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com