کشتار 5 میلیون دام و طیور در کشتارگاه‌های استان زنجان

کشتار 5 میلیون دام و طیور در کشتارگاه‌های استان زنجان
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از کشتار 5 میلیون و 224 هزار و 471 انواع دام و طیور در کشتارگاه‌های استان زنجان از آغاز سال جاری تا کنون خبر داد.
مرتضی پهلوانی در زنجان تعداد طیور کشتار شده در هفت ماه سال جاری را 5 میلیون و 193 هزار و 708 قطعه عنوان کرد.
وی با اشاره به کشتار 15 هزار و 583 راس دام سبک در کشتارگاه‌های فعال استان زنجان افزود: از آغاز سال جاری تا کنون 15 هزار و 180 راس دام سنگین هم کشتار شده است.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از صادرات 15 هزار قطعه جوجه یک روزه از استان زنجان خبر داد و گفت: از آغاز سال جاری تا کنون 13 هزار و 500 قطعه تخم‌مرغ نطفه‌دار هم صادر شده است.
وی مقصد صادرات جوجه یک روز را کشور ارمنستان و مقصد تخم‌مرغ نطفه‌دار را کشور تاجیکستان اعلام کرد.
پهلوانی با اشاره به اینکه استان زنجان پا و پنجه مرغ به کشور ویتنام صادر می‌کند، اضافه کرد: طی هفت ماه گذشته 81 تن پنجه و 366 تن پای مرغ به این کشور صادر شده است.
وی از مایه کوبی دام‌ها بر ضد بیماری‌های مشترک طی هفت ماه گذشته خبر داد و افزود: 3 میلیون و 86 هزار و 450 راس دام بر ضد انواع بیماری‌ها مایه کوبی شده‌اند.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان مایه‌‌کوبی دام‌ها را بر ضد بیماری‌های شاربن، کزاز، آنتروکسمی، آگالاکسی، تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان سبک، آبله، تیلریوز، بروسلوز و هاری اعلام کرد.
وی با اشاره به انجام برخی تست‌ها برای ارزیابی برخی بیمارها اضافه کرد: این تست‌ها برای تشخیص انواع بیماری‌ها از جمله سل گاوی و مشمشه در بین اسب‌ها انجام می‌شود.
پهلوانی به سم‌ پاشی دام‌ها از آغاز سال جاری اشاره و تصریح کرد: در هفت ماه گذشته از سال جاری 216 هزار و 416 نوبت سر دام سبک و سنگین سم پاشی شده‌ است.
وی ادامه داد: 2 میلیون و 442 هزار و 160 متر مربع از محل‌های نگهداری دام‌ها طی هفت ماه گذشته سم‌پاشی شده است.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com