کشتار 38 میلیون قطعه مرغ در کشتارگاه های صنعتی طیور استان مازندران

کشتار 38 میلیون قطعه مرغ در کشتارگاه های صنعتی طیور استان مازندران
استان مازندران با دارا بودن 16 کشتارگاه صنعتی طیور در 9 ماهه سال جاری 38 میلیون قطعه طیور گوشتی را کشتار نمود.
مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اعلام کرد: در طول 9 ماهه سال جاری کشتارگاههای صنعتی طیور با نظارت مسئولین فنی و بهداشتی مستقر در این کشتارگاهها اقدام به کشتار بیش از 38 میلیون قطعه مرغ گوشتی نموده اند.
دکتر مجید مختاری با بیان اینکه بخش قابل توجه ای از این مرغ استحصالی از کشتارگاههای صنعتی طیور استان در بازار استان تهران عرضه میگردد افزود: دکتر دامپزشک مستقر در کشتارگاه صنعتی که بعنوان مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی در زمان کشتار در محل کشتارگاه حضور دارد طیور کشتاری را قبل از کشتار معاینه نموده و همچنین مدارک لازم از جمله گواهی سلامت گله صادره از سوی مسئولین فنی مرغداریها را بررسی می نمایند و در صورت مشاهده بیماری در مرغ از کشتار آن ممانعت بعمل می آورد.
وی بر حضور این مسئولین فنی بهداشتی در زمان کشتار نیز تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: این مسئولین فنی بهداشتی در طول خط کشتار حضور فعال دارند و اگر لاشه ای را بدلایل مختلف غیر قابل مصرف تشخیص دهند آن لاشه ها را از چرخه مصرف حذف می نمایند بهمین خاطر مصرف کنندگانی که مرغ مصرفی خود را با لیبل مشخصات نظیر تاریخ تولید و انقضاء که نام کشتارگاه صنعتی با بسته بندی های مشخص بر روی نایلکس آن قید گردیده و از مراکز مجازی که تحت نظارت دامپزشکی می باشد تهیه نمایند آسوده خاطر باشند که این مرغ با نظارت های بهداشتی دامپزشکی تهیه و توزیع میگردد.
وی عملکرد این مسئولین فنی بهداشتی را اینچنین عنوان کرد: این افراد با حضور خود در زمان کشتار تعداد 581000 قطعه مرغ را به وزن تقریبی 1300 تن غیر قابل مصرف دانسته و از چرخه مصرف انسانی خارج نموده اند.
مختاری افزود: در صورت خرید مرغ و مشاهده مواردی غیر بهداشتی، شهروندان عزیز می توانند ضمن تماس با شبکه های دامپزشکی و عنوان نام کشتارگاه این اداره کل را در ارائه خدمات بهداشتی یاری دهند.
لازم به توضیح است که استان مازندران دارای 16 کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان می باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com