کشتار 334 هزار راس دام در آذربایجان شرقی

کشتار 334 هزار راس دام در آذربایجان شرقی
بهراد زندیه ظهر امروز در راستای طرح تشدید کنترل و نظارت بر بهداشت عمومی وی‍ژه ایام نوروز که به بازدید کشتارگاه‌های صنعتی طیور رفته بود اظهار کرد: کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور استان با آمادگی کامل به استقبال نوروز می‌روند.
وی با اشاره به اینکه احداث و توسعه کشتارگاه‌های صنعتی دام در استان یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای تأمین بهداشت و سلامت جامعه و نیز تأمین مواد پروتئینی سالم و بهداشتی است، گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی 11 کشتارگاه صنعتی طیور و  دو کشتارگاه صنعتی دام در حال فعالیت هستند که همگی تحت نظارت دامپزشکی از کیفیت بالای برخوردار است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی افزود: یکی از اهداف مهم کشتارگاه‌ها تأمین گوشت بهداشتی و رسانیدن آن مطابق با موازین شرع مقدس اسلام به دست مردم است که در سال 1390 بیش از 334 هزار راس دام و بیش از 19 میلیون و 500 هزار قطعه مرغ به صورت کاملا بهداشتی کشتار و در اختیار مردم قرار گرفته است که کارشناسان ما بر تمام مراحل قبل، حین و بعد کشتار نظارت داشته‌اند.
وی با تأکید بر نقش و اهمیت موثر کشتارگاه‌ها در تامین سلامت و بهداشت عمومی جامعه افزود: در استان آذربایجان شرقی تمام گوشت‌های  استحصالی از کشتارگاه‌های دام و طیور تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بوده و از استاندار بسیار بالایی برخوردار هستند.
زندیه اعلام کرد: امروزه پیشگیری و بهداشت در جوامع جهانی جایگاه و منزلت خویش را به درستی پیدا کرده و فاکتور بهداشت به عنوان یکی از معیارهای مهم سنجش میزان پیشرفت کشورهای جهان مطرح است و دامپزشکی بدین منظور تمام تلاش خود را در راستای ارتقا بهداشت عمومی در جامعه به کار بسته که کاهش چشمگیر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گواه این موضوع است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com