کشتار 195 هزار دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های آذربایجان‌شرقی

کشتار 195 هزار دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های آذربایجان‌شرقی
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از کشتار بیش از 195 هزار و 946 دام سبک و سنگین در سه ماه اول سال در کشتارگاه‌های دام استان خبر داد و گفت: 10 میلیون واحد دامی در استان وجود دارد.
بهرداد زندیه از فعالیت  10 کشتارگاه دام و 10 کشتارگاه طیور استاندارد و صنعتی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال  در 10کشتارگاه دام استان 156 هزار و 734 راس گوسفند، 6 هزار و 693 راس بز، 29 هزار و 774 راس گاو و 2 هزار و 728 راس گاومیش و 17 نفر شتر کشتار شده است.
وی افزود: در همین مدت در کشتارگاه تبریز51 هزار و 878 راس گوسفند و 3 هزار و 501 راس بز، یک هزار 14 هزار و 205 راس گاو، یک هزار و 3 راس گاومیش و هفت نفر شتر کشتار و به باز مصرف تحویل داده شده است.
زندیه اضافه کرد: در همین مدت 58 هزار و 412 راس گوسفند، 634 راس بز، 3 هزار و 479 راس گاو، 547 راس گاومیش و 10 نفر شتر در کشتارگاه صنعتی بناب کشتار و روانه بازار مصرف شده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بقیه نیز در کشتارگاه‌های شبستر، جلفا، بستان‌اباد، سراب، ورزقان ، هریس انجام شده است.
زندیه خاطرنشان کرد: کشتار دام در کشتارگاه‌های استان پس از نظارت دامپزشکان و با نظارت ناظر ذبح شرعی کشتار و برای مصرف شهروندان روانه بازار شده است.
زندیه خاطر نشان کرد: تمام لاشه‌های کشتاری در این کشتارگاه‌ها ممهور به مهر دامپزشکی، صحه گوشت و نشانه‌گذاری تکمیلی هستند و مصرف‌کنندگان باید در خرید هر نوع فرآورده خام دامی خصوصا گوشت قرمز وجود و عدم وجود مهر و برچسب توجه کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف مراتب را به دامپزشکی اطلاع دهند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در ادامه به وجود 10 میلیون واحد دامی در استان آذربایجان‌شرقی که آن را جزو پنج استان برتر کشور کرده اشاره و گفت: در طی سه سال گذشته 15 کشتارگاه غیراستاندارد و سنتی به دلیل غیربهداشتی بودن تعطیل شد.
وی در مورد کشتارگاه‌های در حال ساخت گفت: 3 کشتارگاه صنعتی در شهرهای میانه، سراب و اهر در حال پیگیری ساخت هستند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: در نیمه نخست امسال یک هزار و 992 راس گوسفند زنده از کشور ارمنستان وارد اردبیل، بناب و تبریز شده است.
وی خاطرنشان کرد: در همین مدت 172 هزار و 577 کیلوگرم  گوشت تازه گوسفندی از ارمنستان وارد ایران- تهران شده است.
زندیه ادامه داد: 127 هزار و 120 کیلوگرم پوست خام گاوی از کشور عراق، 5 هزار و 625 جلد پوست خام گوسفندی از ارمنستان و 2 هزار و 50 جلد سالامبوری گاوی از عراق وارد کشور شده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سامانه 1512 از مردم خواست با مشاهده هرگونه تخلف در حوزه دامپزشکی، مراتب را سریعا و با این شماره به ادارات دامپزشکی اطلاع دهند.

 
نظرات شما
  •  

    مهربانلی گفت : ۹۳/۰۸/۱۸

    مدتی است کشتارگاه شهر مهربان تعطیل شده ولی قصابان محترم یا در جلوی مغازه و یا گاوداری واقعی کشتار می کنند لطفاً این مطلب را درج نمائید تا مسئولان محترم رسیدگی نمایند چون سلامتی مردم مهم است که قصابها به دنبال سود خوشان هستند . متشکرم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com