کشتار 10 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های لرستان

کشتار 10 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های لرستان

جواد گودرزی در گفتگو با فارس اظهار داشت: در این مدت هیچگونه بیماری حادی مانند آنفلوآنزای فوق حاد طیور در استان مشاهده نشده و طیور معدوم شده نیز مبتلا به بیماری‌های بومی پردندگان نظیر نیوکاسل و برونشیت و بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان لرستان گفت: 49 میلیون و 410 هزار و 958 قطعه انواع طیور در این استان طی سال جاری علیه انواع بیماری‌های طیور مایه‌کوبی شدند.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد شامل طیور بومی و مرغداری‌های صنعتی و سنتی استان هستند.
وی اظهار داشت: عملیات مایه‌کوبی طیور با همکاری بخش خصوصی و به صورت رایگان در سطح استان اجرا شده است.
وی گفت: همچنین دراین مدت و درزمینه مبارزه با بیماری ماکیان و ایمن سازی طیور علاوه بر مایه‌کوبی، 2 میلیون و 87 هزار و 726 قطعه انواع طیور توسط بخش خصوصی و دولتی معاینه و درمان شده‌اند.
مدیرکل دامپزشکی استان لرستان افزود: در این مدت 84 هزار و 365 قطعه طیور مبتلا به بیماری در مرغداری‌های استان نیز شناسایی و معدوم شدند.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 میلیون 36 هزار و 876 قطعه طیور در کشتارگاه‌های این استان کشتار و به بازار مصرف عرضه شده است.
مدیرکل دامپزشکی لرستان در ادامه از آغاز واکسیناسیون تب برفکی در هفته گذشته در سطح استان لرستان خبر داد.
گودرزی اظهار داشت: فاز بیستم عملیات مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه فاز بیستم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام‌های سبک گوسفند و بز و سنگین گاو و گوساله شروع شده، اظهار داشت: عملیات فوق توسط بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی شهرستان‌های استان و نظارت بخش دولتی اداره کل دامپزشکی استان لرستان صورت می‌گیرد.
وی گفت: در این طرح بالغ بر 600 هزار راس دام واکسینه می‌شوند.
گودرزی یادآور شد: این طرح توسط 17 اکیپ اجرایی بخش خصوصی، 21 اکیپ اجرایی بخش دولتی و 17 اکیپ نظارتی انجام می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در این طرح150 هزار راس گاو و گوساله و 500 هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار داشت: این طرح به‌صورت کاملا رایگان اجرا می‌شود و بابت واکسینه کردن دام‌ها هیچگونه وجهی از دامداران گرفته نمی‌شود.
گودرزی گفت: تمام هزینه‌های اجرای طرح مایه‌کوبی علیه بیماری تب برفکی که بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال بوده توسط اداره کل دامپزشکی استان پرداخت می‌شود
 

 
کلمات کلیدی لرستان کشتار طیور
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com