کشت و صنعت اسفراین بزرگترین تولید کننده شیر در خراسان شمالی

کشت و صنعت اسفراین بزرگترین تولید کننده شیر در خراسان شمالی
سرپرست شرکت کشت و صنعت اسفراین عنوان کرد: این شرکت بزرگترین تولید کننده شیر و محصولات کشاورزی و دامی در خراسان شمالی است.
عبدالرحیم تقی‌زاده، با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: این شرکت در حال حاضر در زمینه تولید شیر، ‌تلیسه، ‌گوشت قرمز، ‌گندم، ‌جو، ‌چغندر قند، ‌دانه هندوانه آجیلی، ‌خربزه و ... مقام اول و ممتاز در سطح خراسان شمالی را دارا می‌باشد.
وی در زمینه میزان تولید سالیانه شیر و محصولات کشاورزی و دامی گفت: واحد دامپروری و دامداری این شرکت با دارا بودن یک‌هزار و200 راس گاو که تعداد 500 راس آن شیری می‌باشد، ‌سالیانه حدود 5 هزار و500 تن شیر با درجه و کیفیت ممتاز تولید می‌شود.
سرپرست شرکت کشت و صنعت اسفراین همچنین در زمینه محصولات کشاورزی و دامی از قبیل گندم، ‌جو، ‌چغندر قند، ‌یونجه، ‌خربزه، پنبه، ‌دانه هندوانه آجیلی خبر داد و افزود: سالانه 8 هزار و240 تن محصول تولید و راهی بازار می‌شود.
وی تصریح کرد: مزارع و اراضی این شرکت در حال حاضر دارای 4 هزار و500 هکتار مربوط به مزرعه اسماعیل‌آباد در اسفراین می‌باشد که از این میزان حدود 800 هکتار کشت و کار صورت می‌گیرد و در زمینه تولید شیر و برخی محصولات کشاورزی در حال فعالیت می‌باشد که در مقایسه با سایر شرکت‌های تولیدی خراسان شمالی از وضعیت ممتاز و برتری برخوردار می‌باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com