کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی کانون‌های آنفلوآنزا

کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی کانون‌های آنفلوآنزا
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی کانون‌های آنفلوآنزا در سال‌جاری طبق پیش‌بینی این سازمان خبر داد.
دکتر ماکنعلی در نشست با معاون سلامت، معاون توسعه و مسئولین اداری و فنی اداره کل دامپزشکی استان پیرامون مسائل و مشکلات در حوزه فنی بحث و تبادل‌نظر کردند.
وی با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزا در کشور گفت: با توجه به برنامه‌های هدفمند سازمان دامپزشکی کشور در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۳۹۷ با کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی کانون‌های آنفلوآنزا در کشور روبرو باشیم.
این مسئول افزود: با استفاده از تجارب سایر کشورها و واکسن‌های پنج‌گانه می‌توانیم در این راستا به موفقیت‌های بیشتری دست‌یابیم.
معاون سازمان دامپزشکی کشور افزود: با توجه به وجود ۹ پنجره ورودی ویروس آنفلوآنزا در استان و مهاجرت بین‌المللی اردک‌ها، لرستان می‌تواند یکی از مناطق حساس در ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در کشور باشد و این خود می‌طلبد با حساسیت بیشتری به موضوع پرداخته شود.
ماکنعلی یادآور شد: با شناسایی شوراها و دهیاران و تشویق و ترغیب آنان در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی و شناسایی مکان‌های مشکوک مبتلابه بیماری آنفلوانزا می‌توان بهتر و به‌موقع در خصوص پیشگیری و مبارزه با این بیماری اقدام کرد.
وی همچنین به بیماری بروسلوز و تب‌کریمه کنگو اشاره کرد و خواستار تبدیل این تهدیدها به فرصت در کشور شد و تحقق این موضوعات را از طریق روابط عمومی و حساس کردن اصحاب رسانه، خبرگزاری‌هاو مسئولین استانی و کشوری دست‌یافتنی دانست.
کرم‌الهی - معاون توسعه اداره کل دامپزشکی لرستان - نیز به تلاش‌های صورت گرفته استان در راستای جذب بودجه جهت تأمین واکسن‌های موردنیاز اشاره کرد.
وی افزود: با توجه به کاهش سراسری ۵۱ درصدی بودجه در سال ۱۳۹۷، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در این خصوص مشکلی نداشته باشیم و واکسن‌های موردنیاز استان را تأمین کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com