کاهش واردات گوشت قرمز و قطع واردات مرغ

کاهش واردات گوشت قرمز و قطع واردات مرغ
 معاون قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور، با اشاره به صادرات جالب توجه ایران به مقاصد مختلف، گفت: اروپا از ایران محصولاتی مانند میگو و خاویار وارد می‌کند و چین نیز خریدار پای مرغ‌های ایران است.
مسعود محمدیان با اشاره به اینکه معاونت قرنطینه، هرگونه ورود، خروج و ترانزیت دام زنده و فرآورده‌های دامی را در کشور، کنترل کرده و مجوز بهداشتی صادر می‌کند، اظهار داشت: تمامی مبادی ورودی و خروجی کشور در مرزهای زمینی، هوایی و بنادر تحت کنترل سازمان دامپزشکی کشور است تا دام و فرآورده سالم از کشور صادر شده و محصولات مختلف دامی نیز سالم بر سر سفره مردم برسد.
وی صادرات گوشت مرغ، گوسفند زنده، گوساله زنده، ماهی، خاویار، تخم مرغ خوراکی و نطفه دار را از جمله عمده صادرات از ایران و صدور مجوزهای بهداشتی عنوان کرد و افزود: در واردات نیز وضعیت بهداشتی مبدأ ارسال محموله و خود محموله‌ها بررسی و مجوز بهداشتی آنها صادر می‌شوند.
معاون قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور، از اعزام بازرسان بهداشتی این سازمان به کشورهای مبدأ که دام زنده در کشتارگاه‌های آن کشورها ذبح شده و به صورت گوشت یخ زده و خام به ایران صادر می‌کنند خبر داد و گفت: در کشورهای برزیل، ارمنستان، پاکستان و استرالیا، کشتار دام، از مبدأ کشتارگاه همان کشور کنترل می‌شود، ضمن اینکه نظارت بر ذبح شرعی نیز در این کشورها بر عهده ناظران اعزامی نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی است.
محمدیان، با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 1 میلیون رأس گوسفند زنده و بیش از 40 هزار رأس گوساله زنده از مبادی خروجی رسمی کشور به عراق، کویت و عمان صادر شده است، ابراز داشت: صادرات دام زنده، افزایش، واردات گوشت قرمز، کاهش و واردات گوشت مرغ نیز به کلی قطع شده است و در برخی مقاطع نیز صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه گندم، ذرت و جو دامی وارداتی از بندر امام وارد کشور می‌شوند، تصریح کرد: گندم دامی وارد شده از مبدأ روسیه نیز از طریق مرز آبی استان مازندران وارد شده و کنترل می‌شوند.
معاون قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور، با اشاره به صادرات جالب توجه ایران به مقاصد مختلف، اظهار داشت: اروپا از ایران محصولاتی مانند میگو و خاویار وارد می‌کند و چین نیز خریدار پای مرغ‌های ایران است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com