کاهش هزینۀ سرمایشی و گرمایشی تولید بوقلمون با استفاده از انرژی حرارتی زمینی

کاهش هزینۀ سرمایشی و گرمایشی تولید بوقلمون با استفاده از انرژی حرارتی زمینی

طبق تحقیقات یانگ – شنگ ژو یکی از مهندسین دانشگاه میسوری استفاده از انرژی حرارتی زمینی موجب کاهش هزینۀ تولید برای پرورش دهندگان بوقلمون می گردد و در عین حال آسیبی هم به محیط زیست وارد نمی سازد. در حال حاضر، یک نمونه آزمایشی سیستم گرمایشی زمینی در یکی از کارگاهها استعمال می گردد که نتایج مثبتی را هم به دنبال داشته است . یانگ شنگ ژو اظهار می کند :"این اولین باری است که از این نوع سیستم گرمایشی استفاده می گردد. ما تاکنون 5 واحد آزمایشی نصب کرده ایم و سایر پرورش دهندگان هم می توانند به زودی این سیستم را برای استفاده در زمستان سال آینده نصب کنند."{tor_sutitle}به گفتۀ کارشاسان امکان کاربرد این سیستم در خصوص سایر حیوانات هم وجود دارد{/tor_sutitle}

در پرورش بوقلمون برقراری سرما و گرمای مطلوب بسیار حائز اهمیت است. هنگامیکه بوقلمون ها هنوز کوچک هستند در فضای بسته ای با دمای 90 درجۀ فارنهایت بایستی نگهداری شوند و در خصوص بوقلمون بالغ دمای مطلوب 70 درجۀ فارنهایت مطلوب است. استفاده از سوخت پروپان ، دهها هزار دلار برای پرورش دهندگان هزینه دارد. همچنین استفاده از این سوخت موجب تولید رطوبت و دی اکسید کربن می شود که باعث اختناق پرنده می گردد. رطوبت موجود در محیط در اثر ترکیب با فضولات طیور تولید آمونیاک می کند و موجب آلودگی هوای استنشاقی طیور می گردد. طبق گفتۀ یانگ ژو، مشابه این سیستم گرمایشی قابل استفاده در سایر دامداری ها هم هست و احتمالاً در مرغداری ها بهتر هم جواب خواهد داد چرا که در اینجا به جای پرده های مورد استفاده در پرورش بوقلمون از دیوارهای محکم استفاده می شود.

طبق اظهارات ژو، نصب سیستم گرمایشی زمینی طراحی شده توسط وی از سایر سیستم های زمینی ارزانتر است. در طرح وی ، لوله ها بصورت افقی در زیر زمین قرار می گیرند یعنی دقیقاً برعکس سایر سیستم های گرمایشی زمینی که لوله ها بصورت عمودی در زیر زمین قرار می گیرند که نیاز به هزینۀ گزافی برای حفاری دارد.

استفاده از این سیستم گرمایشی زمینی به لحاظ اقتصادی و زیست محیطی بهتر از سوخت های فسیلی است ،همچنین در این سیستم گازهای گلخانه ای تولید نمی شود و به وزش باد یا نور خورشید وابسته نیست.  

 
نظرات شما
  •  

    علی دهنوخلجی گفت : ۹۱/۱۱/۰۳

    میخواستم بدونم قیمت جوجه بوقلمون چقدر است
    1000 قطعه در شهرستان نیشابور

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com