کاهش مصرف، صنایع لبنی را وادار به تولید کمتر کرد

کاهش مصرف، صنایع لبنی را وادار به تولید کمتر کرد
مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور گفت: با توجه به شرایط موجود، میزان مصرف شیر و محصولات لبنی کاهش چشمگیری داشته به طوری که همین امر موجب کاهش تولید صنایع لبنی شده است.
محمدرضا اسماعیلی اظهارکرد: هم اکنون صنایع لبنی کشور ظرفیت بیش از 20 میلیون تن تولید را دارند در حالی که هم اکنون با توجه به افزایش هزینه های تمام شده تولید و کاهش مصرف، تنها پنج میلیون تن محصول لبنی توسط کارخانجات تولید و عرضه می شود.
وی با بیان این که با کاهش مصرف، تولید برای صنایع توجیه اقتصادی ندارد گفت: در حال حاضر کارخانجات صنایع لبنی براساس مجوزهای تولید خود فعالیت نمی کنند به طور مثال کارخانه ای که مجوز تولید 40 هزارتن محصولات لبنی را دارد هم اکنون به تولید پنج هزار تن محصول لبنی مبادرت می کند.
وی افزود: متاسفانه به دلیل افزایش هزینه های تمام شده تولید قیمت محصولات لبنی نیز افزایش داشته، به طوری که قدرت خرید مردم در مصرف شیر و محصولات لبنی کاهش چشمگیری یافته است.
وی ادامه داد: به طور قطع با افزایش مصرف شیر و محصولات لبنی مشکل کارخانجات در تولید و عرضه برطرف می شود، در غیراین صورت ادامه روند مذکور به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان نخواهد بود.
مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی درباره تامین شیرخام صنایع گفت: کارخانجات صنایع لبنی شیرخام را براساس نرخ مصوب خریداری می کنند اما در برخی استان ها نیز شاهد خرید شیرخام برخی صنایع بیش از نرخ مصوب هستیم که این موضوع نیز گریبان گیر صنایع لبنی شده است.
وی شیر را ماده ضد مسمومیت ناشی از الودگی هوا برشمرد و تصریح کرد: طی ماه های اخیر شاهد آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور بوده ایم که برای کاهش این موضوع و سلامت جامعه نوشیدن شیر در طول روز الزامی است چراکه باعث کاهش مسمومیت ناشی از آلودگی هوا می شود.
اسماعیلی با اشاره به این که صنایع لبنی براساس استانداردهای بین المللی فعالیت دارند افزود: طی سالهای گذشته صنایع لبنی در تولید محصولات پاستوریزه و استرلیزه پیشرفت خوبی داشته اند به نحوی که محصولات لبنی کشور مطابق استاندارهای بین المللی، سازمان استاندارد ایران و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تولید و عرضه می شود.
به گفته مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور، سال گذشته سرانه مصرف شیرخام برای هر نفر در کشور بیش از 80 لیتر بوده که هم اکنون به دلیل کاهش مصرف این رقم به کمتر از 60 لیتر در سال رسیده است.
وی تاکید کرد: به طور قطع کاهش مصرف شیر و محصولات لبنی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سلامت جامعه وارد کند که این مهم نیز باید مورد بررسی مسئولان ذیربط قرار گیرد تا تمهیداتی در این مورد بیندیشند.
اسماعیلی اظهارکرد: ارایه تسهیلات برای تولید، کاهش قیمت ها و اطلاع رسانی عمومی می تواند جامعه را در افزایش مصرف این محصول ترغیب کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com