کاهش مشکلات پرورش دهندگان دام و طیور با حمایت های دولتی

کاهش مشکلات پرورش دهندگان دام و طیور با حمایت های دولتی
وجود مشکلات برای کشاورزان و دامداران مانعی بر سر راه تولید است که با تلاش بیشتر و کمک دولت می توان مشکلات را پشت سر گذاشت.
واحدی کارشناس کشاورزی ، در خصوص اینکه مشکلات متعددی بر سر راه پرورش دهندگان دام وجود دارد گفت: تاثیر نوسان قیمت بر نهاده ها و آشنا نبودن اغلب دامداران به اصول صحیح پرورش دام و مشکلاتی نظیر آن مانعی برای تولید محصولات و پرورش دام در کشور است.
وی در ادامه افزود: با کمک دولت برای رفع مشکل تهیه علوفه و کنسانتره و اعطای وام به دلیل کمبود نقدینگی دامداران می توان مشکلات را تا حدودی از سر راه برداشت.
این کارشناس کشاورزی اظهار داشت: بخشی از مشکلات به دلیل ضعف و نبود دانش لازم برای پرورش صحیح دام است و بخشی نیز به خاطر نوسانات قیمت نهاده ها و کمبود اعتبارات دولتی است به همین دلیل سودآوری در این زمینه قابل توجه نبوده و نارضایتی پرورش دهندگان را به همراه دارد.
واحدی در پایان خاطرنشان کرد: رشد پرورش دام و طیور قبل از هر چیز مستلزم برنامه ریزی دقیق در بخش مدیریت می باشد که باید براساس نیاز واقعی پرورش دهندگان و با همکاری دستگاه های اجرایی صورت گیرد و در این صورت تا حدودی مشکلات موجود در این بخش مرتفع خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com