کاهش قیمت گوشت مرغ در استان مرکزی چرخه تولید را با چالش جدی مواجه کرد

کاهش قیمت گوشت مرغ در استان مرکزی چرخه تولید را با چالش جدی مواجه کرد
رییس اتحادیه مرغ گوشتی استان مرکزی گفت: کاهش قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر سبب شده تا مرغداران استان در تامین هزینه های تولید با چالشی جدی مواجه شوند.
احمد گلی افزود: در صورت استمرار روند کاهش قیمت گوشت مرغ در استان، بخش تولید تا چند ماه آینده با زیان اقتصادی همراه خواهد شد.
وی ادامه داد: اتحادیه مرغداران استان به منظور کمک به تولید کنندگان و حفظ منافع بخش تولید در حوزه مرغ گوشتی با هماهنگی کشتارگاه خود اقدام به خرید مرغ زنده کرده است.
او اظهار کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده همه مرغداران استان مرکزی می توانند با تحویل مرغ های زنده خود به این کشتارگاه با قیمت های مصوب به تعادل قیمت عرضه مرغ در بازار کمک کنند.
گلی افزود: کشتارگاه اتحادیه مرغداران استان مرکزی برای مرغ های با وزن زیر یک کیلو و 900 گرم، چهل هزار و 500 ریال و برای اوزان یک کیلو و 900 گرم تا 2 کیلو و 200 گرم، 39 هزار ریال پرداخت می کند.
رییس اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی افزود: کشتارگاه های مرغ استان هزینه خرید مرغ زنده مرغداران با مدت های 60 تا 90 روزه پرداخت می کنند در صورتی که کشتارگاه اتحادیه با معرفی مرغداران به شرکت پشتیبانی دام مدت زمان دریافت هزینه مرغ زنده را کاهش می دهد.
گلی اعلام کرد: شب گذشته قیمت مرغ کشتار خارج شده از کشتارگاه اتحادیه مرغداران استان مرکزی حدود هر کیلو پنجاه هزار ریال اعلام شد.
گلی افزود: افزایش قمیت های تولید، نرخ دستمزدها و حامل های انرژی سبب شده تا صرفه اقتصادی برای مرغداران به ضرر تبدیل شود.
هم اینک ظرفیت جوجه ریزی هر واحد مرغ گوشتی در استان، حدود 19 هزار قطعه جوجه است.
استان مرکزی دارای 570 واحد پرورش مرغ گوشتی است و حدود سه هزار نفر به طور مستقیم در این واحدها اشتغال دارند.

 
نظرات شما
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۰/۲۰

    جاى تعجبى ندارد هنوز قيمت بالا ست و بزودى بايد اولا زير ٣٠٠٠ تومن فرخته شود و دوم كسى براى بارگيرى پيدا كنند كه مرغ را ببرد اوضاع خرابتر از اين حرفهاست حالا هى پشت سر هم جوجه ريزى كنيد تا تمام زندگيتان را ببازيد و كلى هم بدهى بالا بياريد واقعا برايتان متاسفم كه به هيچ صورت حرف گوش نميكنيد و برأى رهائى از اين بدبختى همكارى نمى كنيد بنابراين اين شماها بايد از گردونه خارج شويد و تا اين وضع سر و ساماني بگيره البته اين بازى تا اواسط سال اينده هم ادامه دار است

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۱۰/۲۰

    اهاى شماهايى كه همش بهتان ميگفتن اقايان بيايد با هم همكارى كنيم تا به رسيدن فيمت واقعى صبر كنيد جوجه ريزى نكنيد تا از اين ضررهاى سنگين رَآه شويم يك دوره فقط جوجه نريزيد خيلى از دوستانمان دارن ورشكست ميشوند نكنيد اما فقط به فكر خود بوديد و بقيه برايتان مهم نبودند ميدونيد به شما چى ميگن ( فرصت طلب ) حالا روزهاى خوش تون است بيخودى هم نناليد چون آدم سودجو هميشه لُب پرتگاه است و اين را هم بدانيد كه با اين همه ذخاير در سردخانه ها و مازاد توليد قيمت خيلى پايين تَر هم خواهد امد خلاصه كه بأى باى باى

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com