کاهش قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ تا 2900 تومان و زیان بخش تولید

کاهش قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ تا 2900 تومان و زیان بخش تولید
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تخم مرغ از زیان 264 میلیارد تومانی تولیدکنندگان در سه ماه نخست امسال خبر داد.
فرزاد طلاکش با اشاره به اینکه قیمت فروش تخم مرغ در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته است ، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ 2900 تومان و قیمت تمام شده آن در مرغداری 4800 تومان است.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان تخم مرغ درباره اجرا نشدن مصوبه دولت در حمایت ازتولید کنندگان تخم مرغ گفت:‌ بر اساس مصوبه دولت مقرر شد صندوق حمایت از صنعت طیور با اعتبار 500 میلیارد تومان تشکیل شود تا با ارائه تسهیلات به صورت تنخواه از زیان مرغداران جلوگیری شود اما این صندوق تشکیل نشده است.
طلاکش افزود : در جلسه 29 اردیبهشت امسال ستاد تنظیم بازار قرار شد برای تنظیم بازار تخم مرغ حمایت تسهیلاتی به صورت تنخواه برای تولید و صادرات اختصاص یابد اما تا امروز اتفاقی نیفتاده است.
وی گفت :‌ قرار بود تسهیلات صندوق برای کمک به صادرات ،حفظ ذخیره گردشی تخم مرغ و حذف مرغ های پیر اختصاص یابد و تا پایان سال نیز بصورت تنخواه بازگردانده شود که چند بار این موضوع را از دولت پیگیر شدیم اما نتیجه ای نداشته است.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان تخم مرغ افزود : چنانچه 50 میلیارد تومان تنخواه در اختیار تولید کنندگان تخم مرغ قرار می گرفت میزان زیان تولید کنندگان کاهش می یافت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com