کاهش قیمت نهاده‌های دامی سودی برای مرغداران ندارد

کاهش قیمت نهاده‌های دامی سودی برای مرغداران ندارد
دبیر انجمن مرغداران گوشتی استان اصفهان گفت: در مقابل کاهش قیمت نهاده‌های دامی، قیمت جوجه یک‌ روزه افزایش داشته که جای این کاهش را پر کرده و تولیدکنندگان در حال حاضر در وضعیت بسیار اسفباری قرار دارند.
بهرام پاکزاد در اصفهان با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی در بازار کاهش داشته، اظهار داشت: نهاده‌های دامی از جمله ذرت و سویا کاهش قیمت داشته ضمن اینکه در بازار نیز به اندازه کافی موجود است.
وی افزود: اما در مقابل این کاهش قیمت، قیمت جوجه یک‌روزه افزایش داشته که جای این کاهش را پر کرده و تولیدکنندگان در حال حاضر در وضعیت بسیار اسفباری قرار دارند.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی استان اصفهان تصریح کرد: قیمت خرید مرغ از مرغداران کاهش شدیدی داشته و در حال حاضر با قیمت 4 هزار و 400 تومان از مرغدار خریداری می‌شود که علت آن نیز کاهش تقاضا است.
این مسئول با اشاره به اینکه این کاهش قیمت وضعیت بدی برای مرغداران به وجود آورده، اضافه کرد: قیمت جوجه یک‌روزه ‌در حال حاضر در بازار یک هزار و 700 تومان شده که نزدیک به 500 تومان افزایش داشته است و کاهش قیمت نهاده‌ها نیز کمکی به مرغداران نمی‌کند.
پاکزاد خاطرنشان کرد: کاهش قیمت خرید مرغ از مرغداران نیز نسبت به سه هفته گذشته 600 تومان بوده و تقاضا نیز کاهش داشته، اما امید است با پایان ماه محرم تقاضا افزایش یابد.
وی افزود: در حال حاضر قیمت‌ها جوابگوی هزینه‌ها نیست و تنها کاری که دولت می‌تواند انجام دهد اختصاص یارانه به مرغداران همان‌گونه که برای دامداران بودجه‌ای حدود 3 هزار میلیارد دلار در نظر گرفتند، است که‌ امید است این کار انجام شود.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌کدام از بخش‌های جهاد کشاورزی وضعیت اسفباری مانند مرغ گوشتی ندارند، متذکر شد: این وضعیت نامناسب موجب شده تولیدکنندگان در یک سال گذشته به طور مداوم متضرر شوند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: قیمت فروش مرغ در صورتی که بخواهد برای مرغدار موثر باشد باید حداقل 5 هزار و 500 تومان باشد که در حال حاضر نزدیک به یک هزار تومان زیر قیمت است و مرغدار را متضرر می‌کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com