کاهش قیمت نهاده ها به کمک دامداران آمد

کاهش قیمت نهاده ها به کمک دامداران آمد
مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: کاهش اقلام خوراکی و نهاده های دام تاثیر بسزایی در جبران افزایش هزینه های دامدارن داشته است.
علیرضا عزیز اللهی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کاهش قیمت نهاده های دام اظهار داشت: در حال حاضربا کاهش اقلام خوراکی و نهاده های دام در بازارهای جهانی باید گفت که به طور متوسط قیمت نهاده ها در مقایسه با سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.
به گفته وی اکنون قیمت هر کیلو جو 660 الی 670 تومان، ذرت 710 تومان، سویا هزار و 300 تومان است.
وی با اشاره به قیمت تمام شده شیر خام بیان داشت: با توجه به آنکه قیمت نهاده های دامی بزرگترین هزینه  بخش تولید شیر خام است ،باید گفت که در سال جاری تا حدودی  هزینه های تولید کاهش یافته اما به سبب آنکه سال گذشته 40 درصد هزینه ها رشد داشته ، اکنون این کاهش قیمت تنها توانسته بخشی از افزایش هزینه ها را جبران کند.
مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به قیمت تمام شده شیر خام افزود: در سال 93 قیمت هر کیلو شیر خام هزار و 440 تومان مصوب شد و این درحالیست که قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران هزار و 570 تومان بوده است اما با توجه به تورم 30 درصدی ، کاهش قیمت علوفه تنها توانسته تورم را پوشش دهد و به همین خاطر قیمت هزار و 440 تومان مناسب است.
وی با اشاره به نرخ خرید شیر خام از سوی کارخانه های لبنی گفت: در حال حاضر متوسط نرخ شیر خام خریداری شده از دامداران توسط کارخانه های لبنی هزار و 200 تومان است که این امر بیانگر این است که هر کیلو شیر خام 240 تومان زیر قیمت مصوب خریداری می شود که در شرایط فعلی و کاهش تقاضا کارخانه ها حاضر به اجرای خرید شیر خام به نرخ مصوب نیستند.
عزیزاللهی در ادامه یادآور شد: در یک سال گذشته قیمت مواد کنستانتره کاهش یافته و تا حدودی به دامدار کمک کرده چرا که اگر قرار بود همانند سال های گذشته روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد، دامپروری ها تعطیل می شدند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com