کاهش قیمت مرغ در روزهای گذشته غیر طبیعی و زیان مرغداران بود

کاهش قیمت مرغ در روزهای گذشته غیر طبیعی و زیان مرغداران بود
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی کاهش قیمت مرغ طی روزهای گذشته غیر طبیعی و با زیان مرغداران همراه بود.
مجید آذر اظهار داشت: در هفته گذشته مرغداران استان با زیان، مرغ‌های تولیدی خود را به فروش رساندند، که به زودی شاهد منطقی شدن قیمت‌ها خواهیم بود.
وی تصریح کرد: قیمت منطقی مرغ زنده با توجه به شرایط و هزینه تولید برای مرغدار 45 هزار ریال و برای مصرف کننده 65 هزار ریال است که عرضه آن با پایین‌تر از این قیمت‌ها منطقی نیست.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزایش تولید، حجم سنگین مرغ منجمد در سردخانه‌ها و تزریق آن به بازار و عدم امکان صادرات مناسب محصول با توجه به عدم استانداردهای جهانی برای گوشت مرغ را از دلایل توزیع مرغ با قیمت پایین طی روزهای گذشته عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه با سیاست‌های حمایتی دولت و در نظر گرفتن جوایز صادراتی، خرید تضمینی مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام شاهد طبیعی شدن قیمت‌ها خواهیم بود.
آذر میانگین تولید مرغ در هر ماه را چهار هزار و 300 تن عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به واگذاری مسئولیت تنظیم بازار به جهاد کشاورزی پیش‌بینی می‌کنیم در شب عید افزایش نامتعارفی در قیمت مرغ نداشته باشیم.
وی تولید مناسب در کشور و ذخیره ‌سازی مناسب را از مهم‌ترین دلایل برای متعادل ماندن قیمت مرغ شب عید عنوان کرد.

 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدار متضرر گفت : ۹۳/۰۹/۱۸

    قیمت منطقی.
    اقای مدیر قیمت مرغ 45000کاملا به ضرر مرغدار است اولا مرغدار باید نقد جنس را بخرد موقع فروش اگر نقد بفروشد هرکیلو 2500ریال باید زیر قیمت بازار پول بگیرد ویا چک 60 روزه بگیرد.
    پس 42500ریال دست مرغدار را میگیرد و اگر محاسبه شما برمبنای جوجه 7000ریال است باز هم اشتباه است ما باید زنجیر اصلی تولید که مرغ مادر هست از این زیان دهی نجات دهیم ورشکستگی مرغ مادر یعنی فاتحته تمام مرغداران گوشتی ومادر.

    پاسخ...
  •  

    امین گفت : ۹۳/۰۹/۱۸

    چرا اینقدر بی ثباتی در قیمت مرغ را شاهد هستیم از ابتدای سال 93 ما مرغداران روی خوشی از تولید ندیدیم چرا مسوولین تا این حد به مسئله مرغ بی اهمیت هستند؟ چرا مجلس در مقابل این بی عدالتی در حق مرغدار سکوت کرده؟ چرا وزیر را استیضاح نمی کنند؟ چرا راهی برای این به قول خودشان مازاد تولید که به خاطر مجوز های بیش از حد ساخت وساز مرغداری توسط دولتمردان گذشته بود پیدا نمی کنند ؟من تولید کننده چه کار کنم با ضررهای دوره های قبلی چگونه آنها را جبران کنم؟ دیگر هیچ کس هم به من تولید کننده اطمینان نمی کند .

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۰۹/۱۸

    آقاى به اصطلاح مدير با نابود كردن مرغدارها هنوز هم به دنبال تعديل قيمت شب عيد هستند واقعا براى شما دولتى ها مملكت گل و بلبل است

    پاسخ...
  •  

    ملاحی گفت : ۹۳/۰۹/۱۹

    قیمت منطقی حداقل ۵۰۰۰۰ است.چه کسی ضررهای چند ماه گذشته مرغدار را باید بدهد.مگر دولت محترم مسوول نیست

    پاسخ...
  •  

    مرتضی گفت : ۹۳/۰۹/۱۹

    مصرف خوراک هر مرغ 5کیلو حداقل کیلویی 15000ریال
    قیمت جوجه 15000ریال حداقل
    دیگر هزینه های جاری هر کیلو مرغ 1500ریال حداقل
    وقیمت هرکیلو مرغ توسط مرغدار حداکثر 32000ریال
    حداکثر وزن هر مرغ 3کیلو
    من با این شرایط جوجه ریزی کردم وقت فروشه حالا مسوولان بفرمایند حمایت کجاست؟"

    پاسخ...
  •  

    محمدی گفت : ۹۳/۰۹/۲۰

    من یه سوال خدمت مسئولین دارم که به ذهن یه بچه 5 ساله هم میرسه چرا ما میدانیم خودکفا هستیم اجازه واردات میدهیم؟؟؟؟؟؟از یه طرف واردات میکنیم و از طرفی بدنبال صادرات هستیم!!!!! که البته عجیب نیست که بخاطر تعدادی دلال که از این صادرات و واردات نفع هنگفتی میبرن نگران نابودی صنعت مرغداری نباشند.فرق ما با کشورهای پیشرفته دنیا در همین چیزهای ساده میباشد.تبریک به تمامی مسئولین امیدوارم در راه نابودی تمامی فارمها وتوسعه دلالی موفق و موید باشند.
    با تشکر-مرغدار فنا شده

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com