کاهش قیمت تخم مرغ در کرمان

کاهش قیمت تخم مرغ در کرمان
رئیس تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: قیمت تخم مرغ به سبب وابسته بودن به سیستم عرضه و تقاضا، در ماه مبارک رمضان در استان کرمان کاهش یافته است.
سینا خسروی در نشست هفتگی تنظیم بازار کرمان که در سازمان صنعت ،معدن و تجارت کرمان برگزار شد اظهار کرد: در آنالیز قیمتی که برای 4ماهه اخیر انجام شده شرایط تغییر قیمتی در کرمان ثابت بوده و کالاهای اساسی کمتر دچار افزایش قیمت شده‌اند.
وی بیان کرد: برخی تغییرات قیمتی ذات بازار است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت.
رئیس تنظیم بازار سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمان افزود: دولت در این چهارماهه موفق به کنترل تورم شده که این به معنای کاهش قیمتی نیست بلکه به معنای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها است.
خسروی اظهار کرد: در کالایی مانند تخم مرغ کاهش 8 درصدی قیمت را نسبت به اسفندماه شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: گوشت مرغ برعکس تخم مرغ شاهد افزایش قیمت بوده و مرغداران حتی تقاضای افزایش بیشتر مرغ را دارند و گرانی نهاده‌های دامی را سبب درخواست خود می‌دانند.
مسئول تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان تصریح کرد: خوشبختانه با کمک پشتیبانی امور دام استان و اجرای طرح ضیافت ویژه ماه رمضان، جلوی افزایش قیمت مرغ تاحدودی گرفته شد.
وی گفت: در کالایی مانند شیر به سبب عدم رقابت پذیری کارخانه‌های شیر کرمان قیمت این کالا دچار تغییرات  شد.
افزایش 15درصدی قیمت شیر
خسروی افزود: در فروش شیر برخی از کارخانه‌ها حتی حاشیه سود خود را کاهش داده‌اند تا شیر بیشتری به مردم بفروشند و در این شرایط افزایش 15درصدی قیمت شیر را شاهد هستیم.
وی اظهار کرد: قیمت برنج وارداتی به استان نیز از 5 هزار و 400 تومان در اسفندماه سال گذشته به 5 هزار و 700 تومان رسیده که بعضی کارشناسان دلیل این مسئله را بسته بندی این برنج‌ها توسط شرکت‌های داخلی دانسته‌اند.
مسئول تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به افزایش قیمت 12درصدی برنج‌های ایرانی در بازار کرمان گفت: فروش قند و شکر در طرح ضیافت ماه رمضان جلوی افزایش قیمت این دو کالا را گرفته است.
خسروی بیان کرد: از جمله کالاهایی که در بازار قیمت‌ها دچار افزایش شده سیمان است که شاهد افزایش 22درصدی بوده است.
بازار میوه کرمان و تهران هم قیمت‌اند
وی اظهار کرد: در مقایسه قیمت میوه‌ها در بازار کرمان و تهران بین دو میدان میوه وتره بار تفاوت قیمتی زیادی مشاهده نمی‌شود.
مسئول تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان،گفت: در اقلامی چون پیاز، خیار و هندوانه  بازار کرمان از بازار تهران ارزان‌تر است  و البته نباید دلالی‌ها و تاثیرشان بر قیمت کالاها را در میدان میوه تهران نادیده گرفت .
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات گزارش شده مربوط به صنف میوه فروشان است، البته با توجه به شرایط خاص بازار میوه وتره بار اجتناب ناپذیر است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com