کاهش فعالیت بنکداران در نوروز و تخم‌مرغ های مانده در بازار

کاهش فعالیت بنکداران در نوروز و تخم‌مرغ های مانده در بازار
با توجه به اینکه توزیع تخم‌مرغ توسط بنکداران انجام می‌شود با کاهش فعالیت این صنف در تعطیلات نوروزی تخم‌مرغ بر روی دست تولیدکنندگان ماند.
مدیرعامل اتحادیه مرغ میهن با اعلام این خبر گفت: در تعطیلات نوروزی به‌دلیل اینکه بیشتر بخش‌های اقتصادی در تعطیلات به‌سر می‌برند در روند عرضه تخم‌مرغ که دارای یک سیکل ثابت تولید است، اختلال ایجاد می‌شود.
هدایت‌اله اصغری افزود: در شش ماهه نخست سال به‌طور کلی، میزان مصرف تخم‌مرغ کاهش می‌یابد، اما میزان تولید ثابت است که لازم است دولت برای حمایت از تولیدکننده وارد عمل شود.
وی با اشاره به اینکه توزیع تخم‌مرغ از طریق بنکداری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشتر بنکداری‌های تخم‌مرغ نیز در ایام تعطیلات نوروزی در تعطیلی به‌سر بردند و برخی از بنکداری‌های موجود نیز از موقعیت سوءاستفاده کردند و محصول مرغداران را همین امروز نیز به قیمت کمتری خریداری می‌کنند.
مدیرعامل اتحادیه مرغ میهن ادامه داد: با توجه به اینکه تولید تخم‌مرغ در وضعیت مازاد مصرف قرار دارد، کوچک‌ترین تغییر در بازار مصرف باعث بر هم خوردن معادلات می‌شود.
اصغری تصریح کرد: بازار صادرات نیز به‌صورت آنی نمی‌تواند تولید مازاد مصرف را به‌طور کامل پوشش دهد.
وی یادآور شد: در تعطیلات نوروزی کاهش حمل و نقل و ترانزیت از میزان صادرات این محصول فاسدشدنی کاست.
اصغری تأکید کرد: نرخ مصوب تخم‌مرغ هر کیلوگرم چهارهزار و 250 تومان درب مرغداری است، در حالی که این محصول به دوهزار و 700 تا دوهزار و 800 تومان فروخته شد و مرغداران در فروش هر کیلوگرم تخم‌مرغ حدود 15 تومان ضرر دادند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com