کاهش عرضه عامل افزایش بهای مرغ

کاهش عرضه عامل افزایش بهای مرغ
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش‌‌دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه کاهش عرضه عامل افزایش قیمت مرغ طی ایام عید بوده است، گفت: در حال حاضر قیمت‌ها به روال قبلی بازگشته است.
محمد یوسفی با بیان اینکه کشتارگاه‌ها در ایام عید به حالت نیمه‌تعطیل در آمده بودند اظهار داشت: به همین جهت عرضه مرغ در این ایام با کاهش همراه بود.
وی افزود: از سوی دیگر تردد کامیون‌ها در تعطیلات نوروز ممنوع بود و با توجه به اینکه 70 درصد مرغ مصرفی استان تهران از سایر استان‌ها تأمین می‌شود این امر نیز سبب کاهش عرضه این کالا شد.
یوسفی با اشاره به افزایش بهای مرغ در ایام عید اضافه کرد: کاهش عرضه سبب شد تا بهای مرغ برای مدت کوتاهی افزایش یابد.
وی ادامه داد: به عوان مثال قیمت هر کیلو مرغ زنده طی مدت مذکور از 4500 به 4800 تومان افزایش یافت.
یوسفی افزود: در حال حاضر قیمت‌ها به روال قبلی برگشته و بهای این کالا در خرده‌فروشی‌ها و میادین به ترتیب حدود 6 هزار و 700 و 6 هزار و 300 تومان است.
به گفته وی، هم‌اکنون هر کیلو مرغ زنده با قیمت 4400 تومان به فروش می‌رسد.
یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده 4 هزار و 800 تومان است، تصریح کرد: اگر بهای مرغ در شرایط فعلی کمتر از 7 هزار و 200 تومان باشد برای تولیدکنندگان سودی ندارد.
وی اظهار داشت: در صورتی که قیمت حامل‌های انرژی و دلار افزایش پیدا کند قیمت تمام شده تولید مرغ نیز بالا می‌رود.
یوسفی ادامه داد: هر چند ممکن است بهای این کالا موقتا برای مصرف‌کنندگان گران نشود اما یا باید دولت در این زمینه به تولید‌کنندگان کمک کند یا اینکه مرغ نیز گران می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد: دولت اقدامی انجام دهد که هم تولیدکننده حفظ شود هم مصرف‌کننده راضی باشد.

 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی گفت : ۹۳/۰۱/۱۹

    در حال حاضر قیمت ذرت وسویا نسبت به یک ماه پیش هرکیلو 2000ریال افزایش داشته است.وهمچنین روزانه 100ریال به قیمت ان افزوده میشود علت این گرانی چیست؟اگر یگ مرغ 5کیلو دان مصرف کند قیمت مرغ زنده چقدر باید افزایش پیدا کند تا با تورم جلو برود؟
    چرا همه مسولین روی قیمت نهاده ها هیچ تصمیمی نمیگیرند و قیمت ان را به واسطه ها سپردند؟امروز سویا 19300ریال در بندر هست.چند درصد سود کافی است سویا در هند کیلویی چند است؟با منابع ملی جنس وارد میکنند وازاد می فروشند .اگر دو زار مرغ گرون بشه دنیا رو خراب میکنند.

    پاسخ...
  •  

    علي گفت : ۹۳/۰۱/۱۹

    آقاي يوسفي آنچنان از برگشت قيمتها به روال گذشته صحبت ميكند كه انگار اصلا قيمت تمام شده را نميدانند وقتي آخر كار قيمت تمام شده رو اعلام ميكنند تازه مي بينيم كه نه بابا از قيمتها هم سر در ميارند .وقتي شما كه رئيس انجمن بصورت در حاشيه وتلويحي وبا احتياط درخواست كمك دولت رو داريد معلومه كه دولتيان هم اين صنف رو در حاشيه قرار ميدهند.

    پاسخ...
  •  

    علیرضا گفت : ۹۳/۰۱/۲۰

    آقای یوسفی مرغ زنده خودتم می رسید واسه عرضه قیمت ها باز همینطور روو به کاهش بود؟؟
    منفعت شخصی رو رها کن و به فکر جامعه مظلوم مرغدار باش

    پاسخ...
  •  

    آقای جهانی گفت : ۹۳/۰۱/۲۰

    اقای یوسفی شماخودتان زحمت نمیکشید که بدانید یه مرغدار شب و روز چه زحمتهای میکشه و در اخر با قیمت گذاری که شما میکنید مرغدار رو بدبخت میکنید یه جورایی تلف
    کردن عمره نه شغل...

    پاسخ...
  •  

    م.گ گفت : ۹۳/۰۱/۲۵

    آقای یوسفی در تاریخ صنعت مرغداری کی دولت قدمی برای مرغدار برداشته که این بار دوم باشه شما مسئولین هم بجای این همه وعده وعید وحرفای قشنگ یک قدم مفید بردارید و مثل تخمگذارها فکری به حال صادرات بکنید نرخ ارز 3 درصد افزایش داشته نرخ نهاده30 درصد

    پاسخ...
  •  

    سعيد گفت : ۹۳/۰۲/۱۷

    با سلام افزايش قيمت بعضي كالا ها در اختيار دولت و بي تفاوتي نسبت به قيمت بعضي اقلام كه در اختيار توليد كنند گان مي باشد بي عدالتي محض مي باشد كه انتهاي همه اينها به ورشكستگي توليد منجر مي شود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com