کاهش طول دوره پرورش راه برون‌رفت از بحران فعلی صنعت طیور است

کاهش طول دوره پرورش راه برون‌رفت از بحران فعلی صنعت طیور است
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: کاهش طول دوره پرورش مرغ گوشتی و حرکت به سمت صادرات راه برون‌رفت از بحران فعلی صنعت طیور است.
علی رضایی‌پور در گفت‌وگو با  فارس در اراک با اشاره به قدمت 60 ساله صنعت طیور در کشور و رشد روزافزون این صنعت پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر پتانسیل‌های مناسبی برای تولید در صنعت طیور گوشتی کشور فراهم است، اما راه برون‌رفت از مشکلات فعلی این صنعت، صادرات است.
وی تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، اجرای طرح دامپزشک در مزارع پرورش طیور و ردیابی مرغ و تخم‌مرغ را از جمله اقدامات دامپزشکی استان مرکزی برشمرد و عنوان کرد: در تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک فعال عمل کردیم، اما هنوز فرهنگ‌سازی مصرف این محصول وجود نداشته و تولید را دچار مشکل کرده که لازم است در زمینه مصرف این محصول و حتی برنامه‌ریزی در راستای مصرف مرغ با وزن مطلوب یک کیلو و 200 گرم تا حداکثر یک کیلو و 800 گرم صورت گیرد .
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان داشت: در حال حاضر استان مرکزی در تولید گوشت مرغ رتبه 12 کشور را به خود اختصاص داده است.
رضایی‌پور ادامه داد: هم‌اکنون از 270 کشتارگاه طیور موجود در کشور پنج کشتارگاه موفق به دریافت مجوز صادرات به فدراسیون روسیه شدند که از این تعداد یک کشتارگاه در استان مرکزی است که تلاش داریم با اخذ این مجوز نسبت به تقویت صادرات محصولات پروتئینی اقدام کنیم.
وی گفت: استان‌ مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی از نظر تولیدات ‌دامی بوده که در تولید و صادر کردن مرغ به خارج از کشور، این مهم مشهود است.
به گفته وی هم‌اکنون مرغ این استان به کشورهایی چون عراق و افغانستان صادر می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com