کاهش شدید مصرف مرغ در کره جنوبی

کاهش شدید مصرف مرغ در کره جنوبی
تقاضای داخلی برای گوشت مرغ در کره جنوبی از زمان شیوع آنفلوآنزای مرغی در ماه گذشته حداکثر ۷۰ درصد کاهش یافته است.
معاون وزیر کشاورزی، غذا و امور روستایی کره جنوبی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ۳.۲ میلیون قطعه مرغ و اردک در ۱۵۴ مزرعه کشتار شده‌اند. وزارت کشاورزی کره جنوبی اعلام کرده که دولت به کاهش نگرانی‌های مصرف کننده در مورد محصولات طیور کمک خواهد کرد و با گروه‌های تولیدکننده و خرده فروش برای اشاعه مصرف به منظور جلوگیری از کاهش شدید قیمت‌های داخلی همکاری می‌کند.
قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم گوشت مرغ تا هفتم فوریه به ۵۶۶۱ وون (۵.۲۸ دلار) در مقایسه با ۶۰۶۴ وون در ماه گذشته رسیده است در مقابل قیمت گوشت گاو افزایش پیدا کرده است. این کشور آسیایی که سومین خریدار بزرگ ذرت مورد استفاده در غذا، خوراک دام و سوخت زیستی در جهان است، در شیوع قبلی آنفلوآنزای مرغی که از دسامبر سال ۲۰۱۰ تا مه سال ۲۰۱۱ روی داد، ۶.۵ میلیون قطعه طیور را کشتار و دفن کرد.
از سوی دیگر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در بیانیه ای که پنجم فوریه منتشر شد، اعلام کرد انتشار ویروس H۷N۹ در میان طیور بازارهای پرندگان زنده در استان گوانگ شی چین خطر گسترش آن به کشورهای همسایه را افزایش داده و خطر متوجه سلامت انسان را بالا برده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، کره جنوبی موردی از ابتلا به آنفلوآنزای نوع H۷N۹ را که موجب مرگ چند نفر در چین شده، گزارش نکرده و هیچ موردی از ابتلای انسانی به نوع H۵N۸ که اکنون در میان طیور کره جنوبی شیوع پیدا کرده، مشاهده نشده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com