کاهش سن کشتار مرغ در کشور ضروری است

کاهش سن کشتار مرغ در کشور ضروری است
ناصر نبی پور با بیان اینکه پایش پسماندهای سموم و دارو در گوشت مرغ موضوع مهمی است که به تازگی سازمان دامپزشکی کشور به آن پرداخته است، افزود: برای پایش باقیمانده سموم و دارو در گوشت مرغ مصرفی به همکاری تمام ارگان ها از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سازمان دامپزشکی کشور نیاز است.
وی عدم تاثیرگذاری داروها به ویژه آنتی بیوتیک ها برانسان را وجود باقیمانده آنتی بیوتیک ها در فرآورده های خام دامی دانست و اظهار داشت: به دلیل سریع بیمار شدن مرغ گوشتی، از آنتی بیوتیک ها برای نگهداری آن استفاده می شود که همین امر خود موجب مقاومت میکروبی در مصرف کنندگان این نوع محصولات خواهد شد.
وی تاکید کرد که کاهش سن کشتار مرغ تنها راه مبارزه با باقیمانده سموم و دارو در فرآورده های خام دامی کشور است.
به گفته ی وی اکنون در تمام کشورهای دنیا با ایجاد تغییرات ژنتیکی و کاهش سن رشد، وزن مرغ درمدت 34 روز به دو کیلوگرم می رسد که همین امر منجر به صرفه جویی در مصرف دارو و نهاده ها می شود.
وی افزود: در حالی که حدود 15 سال گذشته، وزن مرغ طی 60 روز به 2 کیلوگرم می رسید ، طی این مدت باید نهاده ها و داروهای زیادی برای نگهداری مرغ صرف می شد.
رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران با بیان اینکه هم اکنون زمان آن رسیده است که در قوانین مربوط به تولید و کشتار مرغ تغییراتی ایجاد شود،افزود: سن رشد مرغ با وزن دو کیلوگرم در 32 روز باید جایگزین وزن مرغ دو کیلویی در 60 روز شود.
نبی پور اظهارداشت: براساس قوانین حاکم در کشتار گاه ها، مرغ با وزن یک کیلو و 800 گرم 36 درصد افت و مرغ 60 روزه با وزن سه کیلو و 500 گرم حدود 100 درصد افت دارد، که کشتارگاه ها افت 36 درصدی را به افت 100 درصدی ترجیح می دهند.
وی گفت: طی سال های گذشته وزن گوشت مرغ وارداتی از کشور فرانسه بین یک کیلو و 200 تا یک کیلو و 300 گرم بوده که گوشت مرغ مصرفی بدون سموم و دارو و بسیار خوشمزه بوده است.
وی تاکید کرد: در صورتی که سن رشد مرغ در کشور کاهش یابد، مرغ تولیدی بدون هیچ نوع باقیمانده سموم و دارو، با طعم بهتر و وزن یک کیلو و 300 گرم به بازار مصرف عرضه می شود
 
کلمات کلیدی سن کشتار
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com