کاهش دوباره قیمت صنعت مرغداری را فلج می کند

کاهش دوباره قیمت صنعت مرغداری را فلج می کند

خبرگزاری مهر- رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی مرغداران گیلان گفت: کاهش دوباره قیمت صنعت مرغداری را فلج می کند که باید مسئولان به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.
حبیب اسدالله نژاد با اظهار نگرانی از سیر نزولی قیمت مرغ در کشور که در مدت دو روز به بیش از هزار ریال کاهش یافته، افزود: متاسفانه بیماری طیور در استان گیلان نیز بسیاری از مرغداران را درگیر کرده و نرم متوسط تلفات در این استان که حدود 3.2 درصد بوده به شدت افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تلفات و بیماری ضمن مجبور کردن مرغداران به استفاده از آنتی بیوتیکها که بسیار گران است بر ضریب تبدیل، تاثیر مستقیم داشته و باعث افزایش قیمت تمام شده هر کیلو مرغ می شود.
وی گفت: با توجه به مشکلات جدید صنعت مرغداری، متوسط قیمت تمام شده هر کیلو مرغ در کشور بیش از 18 هزار ریال است که کاهش قیمت فروش این محصول می تواند مرغداران کشور را فلج کند.
وی با تاکید بر اینکه بخش دولتی در سیاستهای اتخاذی نسبت به مسئله مرغ دقت بیشتری داشته باشد، افزود: دولت تنها کاهش قیمت مرغ در بازار را دنبال نکند زیرا جبران تبعات ناشی از کاهش دوباره قیمت مرغ امکانپذیر نبوده و کاهش دوباره قیمت مرغ می تواند خطرناکتر از بیماری آنفلوانزا و نیوکاسل باشد.
اسدالله نژاد خاطرنشان کرد: در صورت حمایت از مرغداران توسط دولت ظرفیت و پتانسیل کافی برای تامین مرغ مورد نیاز کشور و بازکردن باب صادرات و ارزآوری وجود دارد.
وی همچنین نبودن تناسب بین قیمت تمام شده و فروش، عدم برنامه ریزی برای منطقی کردن عرضه و تقاضا را از عمده مشکلات این صنعت دانست و افزود: متاسفانه همیشه یا پای عرضه می لنگد و یا تقاضا و این برای تولید کننده و مصرف کننده خیلی بد است و مردم نیز بیشتر از آنکه از بالا بودن قیمت مرغ شاکی باشند همانند مرغداران از بی ثباتی قیمت مرغ گله دارند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گیلان قیمت فعلی مرغ را یک قیمت واقعی دانست و افزود: تولید مرغ در کشور به شدت کاهش یافته و عمده دلیل آن عدم توانایی و انگیزه تولید در برخی از مرغداران و ترس از جوجه ریزی و کمبود جوجه در کشور است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مرغداران موارد بهداشتی و قرنطینه ای اعلامی از سوی سازمان دامپزشکی را رعایت کنند، یاد آور شد: مرغداران نسبت به پوشش کامل بیمه ای جوجه های خریداری شده در مدت تعیین شده هرچه سریعتر اقدام لازم را به عمل آورند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com