کاهش در قیمت نهاده‌های دامی کمکی به مرغداران نکرده است

کاهش در قیمت نهاده‌های دامی کمکی به مرغداران نکرده است
دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی اصفهان گفت: تا زمانی که قیمت خرید مرغ از مرغداران پایین‌تر از قیمت تمام شده آن باشد کاهش قیمت در نهاده‌ها کمکی به مرغداران نمی‌کند.
بهرام پاکزاد در اصفهان با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی نسبت به ماه‌های گذشته کاهش داشته است اظهار کرد: قیمت‌ نهاده‌های دامی مانند ذرت ماه گذشته دو هزار تومان بوده که در حال حاضر به یک هزار و 850 تومان رسیده است.
وی افزود: قیمت سویا نیز ماه گذشته یک‌هزار و 100 تومان بود با 50 تومان کاهش به یک‌هزار و 50 تومان رسید.
دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی اصفهان با اشاره به اینکه این کاهش قیمت‌ها تاثیر چندانی بر وضعیت مرغداران ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت خرید مرغ از مرغداران برابر 4 هزار و 500 تومان است در صورتی که قیمت تمام شده برای آنها 5 هزار و 500 تومان است.
وی ادامه داد: مرغداران برای به ثمر رساندن محصول خود در یک دوره 20 قلم کالا نیاز داشته که تمامی آنها را باید به صورت نقدی خریداری کنند و هیچ‌گونه تسهیلات و یارانه‌ای برای تهیه آنها دریافت نمی‌کنند.
پاکزاد تاکید کرد: یک مرغدار باید هزینه‌های بالایی را برای تهیه نهاده‌ها و امکانات مورد نیاز خود می‌پردازد در صورتی خرید تضمینی از مرغداران به صورت نقدی انجام نمی‌گیرد و این سبب متضرر شدن مرغدار می‌شود.
وی وضعیت کنونی عرضه و تقاضا در بازار را نادرست دانست و گفت: در حال حاضر تولید مرغ گوشتی در استان بیشتر از نیاز بوده و به دلیل کاهش تقاضا و توان خرید مردم مازاد مصرف زیاد است اما با این وجود صادرات به کشورهای دیگر وجود ندارد.
دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی اصفهان تصریح کرد: مرغداری‌های موجود در استان در حال حاضر از ظرفیت و توان بالایی برای صادرات برخوردار هستند اما متاسفانه از سوی وزارتخانه پشتیبانی صورت نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: هیچ دلیل منطقی برای بالا بودن قیمت نهاده‌ها وجود ندارد و این در صورتی است که هیچ‌کدام از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط نظارتی بر امر قیمت‌گذاری ندارند و مرغداران را به حال خود رها کرده‌اند.
پاکزاد خاطرنشان کرد: اگر نظارت درست و پشتیبانی‌های لازم انجام گیرد و به صنعت مرغداری کشور توجه بیشتری شود می‌توان با صادرات مرغ به کشورهای دیگر به پیشرفت اقتصادی کشور نیز کمک کرد.

 
نظرات شما
  •  

    رسول گفت : ۹۳/۰۳/۰۴

    خواهشنمدم قبل از اعلام خبر يكبار خبر رو بخونيد و نواقص رو بر طرف كنيد ، قيمت ذرت و سويا جابه جا اعلام شده . فكر ميكنم اگر اعضاي تيم با يك تلفن ساده خودشون با مسئولين مصاحبه كنن و در سايت درج كنن بهتر از نقل قول باشه....

    پاسخ...
  •  

    ناشناس گفت : ۹۳/۰۳/۰۴

    سلام در خبر شما قيمتها ذرت و سويا كاملا اشتباه هست ژاراگراف اول و دوم:
    قیمت‌ نهاده‌های دامی مانند ذرت ماه گذشته دو هزار تومان بوده که در حال حاضر به یک هزار و 850 تومان رسیده است.
    وی افزود: قیمت سویا نیز ماه گذشته یک‌هزار و 100 تومان بود با 50 تومان کاهش به یک‌هزار و 50 تومان رسید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com